מפכ"ל מתגונן

אלשיך על המהומות בחיפה: "המדרחוב היה שדה קרב"

המפקח הכללי של משטרת ישראל רנ"צ רוני אלשיך מתייחס למהומות הערבים בחיפה, במהלכן נפצעו רבים מהמוחים כולל כמה בכירים במגזר: "זו לא היתה מחאה לגיטימית". צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו של אלשיך לכתבים (צילום: אלי סניור, ynet)

בעקבות החלטת המחלקה לחקירות שוטרים לפתוח בבדיקת האלימות שהופעלה באירועי ההפגנה בחיפה, בה נפצע גם מנכ"ל "מרכז מוסאוא לזכויות אדם" ג'עפר פרח, אומר הבוקר (שלישי) מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך: "הייתה שם הפרת סדר אלימה ביותר. זו לא מחאה לגיטימית - גם לא במדינה דמוקרטית וסובלנית".

אלשיך הוסיף, בתום טקס השקת המערך המבצעי של משטרת ישראל בבית שמש, כי "מח"ש יראו את הטפסים ואת הממצאים הרפואיים ויתחקרו את השוטרים. הם יגידו לנו מה המסקנות ואנחנו לא עושים דברים מקבילים כדי לא לשבש את החקירה".

כזכור, ג'עפר פרח שאושפז בבית חולים לאחר שטען כי שוטר שבר את רגלו בתחנת המשטרה, תועד כשהוא עומד על רגליו לאחר שנעצר. הדבר חיזק את הטענה כי הוא הוכה כשכבר היה אזוק.

בהקשר זה אמר המפכ"ל ברמז: "בחיים לא ראית בן אדם הולך עם שבר?". עוד הוא הבהיר, כי "לא היה מנוס מהפעלת כוח. אנחנו מדברים על כיסאות שעפים, מדרחוב שלם שהופך לשדה קרב, זריקת אבנים על שוטרים וחסימת חנויות מכניסת קונים. אז ברור שהייתה שם פעולה ואכיפת חוק או הפעלת כוח".

"האם מישהו חרג מסמכויותיו? ככל שזה יסתבר, אנחנו יודעים כמשטרה לטפל בדבר הזה ונטפל בזה בתקיפות. בסופו של דבר, תפקידנו לא להתלהם לא לצד הזה ולא לצד הזה, לתת למח"ש לעשות את הבדיקה ומיד כשנקבל מסקנות אפילו ראשוניות של מח"ש, ככל שנדרשות, אנחנו גם יודעים לנקוט צעדים פיקודיים ולקבל החלטות", סיכם מפכ"ל המשטרה.

חלק מעצורי המהומות, בבית המשפט טרם שחרורם (צילום: אחיה ראב"ד, ynet)

מוקדם יותר היום, כזכור, שחרר שופט בית משפט השלום בחיפה ממעצרם את 19 עצורי ההפגנה, בניגוד לבקשת המשטרה. אף שהוא עיכב את שחרורם של שבעה מהעצורים, להם יוחסו תקיפות שוטרים, כדי לאפשר למשטרה לשקול הגשת ערעור, בחרה המשטרה שלא לערער וכך שוחררו כולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר