נגנז במהירות

פרשות רות דוד: מדוע הושמד תיק החשדות?

שופט בית המשפט העליון דחה את בקשת הפרקליטות, והורה לדון בהרכב מורחב בנסיבות השמדתו התמוהה של תיק חשדות לשחיתות ברשות המסים בתקופת כהונת רות דוד (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

במסמך חדש שהציגה לאחרונה פרקליטות המדינה, בתגובה לעתירה לבג"ץ, שנחשף ב'גלובס', מגלה כי התיק העוסק בפרשת השחיתות ברשות המסים "הושמד מסיבה שאינה ידועה".

מי שהחליטה על גניזת התיק ואחר מכן על השמדתו, היא לא אחרת מפרקליטות מחוז תל אביב, אותו מחוז שרות דוד עמדה בעבר בראשותו. עם זאת, הפרקליטות מכחישה כל מעורבות של דוד בגניזת התיק.

רפי רותם, חושף פרשת השחיתות עתר לבג"ץ באמצעות עו"ד איתן ענבר, בבקשה שיורה לחקור את זהות הגורם שהחליט על ביעור התיק ולחשוף תיעוד מהשמדה זו.

אף שפרקליטות המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות על הסף עתירה זו, השופט אורי שוהם קבע לאחרונה כי העתירה לא תידחה אלא תישמע - במועד שטרם נקבע - בפני הרכב של שלושה שופטים.

הפרשה המדוברת עסקה כזכור בחשד כי אנשי מפלג הונאה של רשות המסים במחוז תל אביב, העניקו הטבות מס בהיקפים גדולים לאנשי עסקים, תוך קשרים עם עבריינים שכללו אף חשד לרצח מקור מודיעיני.

החשדות הועלו על ידי חוקרים ואנשי ביקורת בכירים ברשות המסים, שכונו "קבוצת ה-15",אך כשתיק החקירה הגיע לרות דוד, פרקליטת המחוז דאז, היא סגרה אותו תוך 3 ימים בלבד. הטענה היתה כי דוד טייחה את הפרשה, ואכן הוחלט בנציבות הביקורת על מערך התביעה לבדוק את נסיבות גניזת התיק וביעורו מהעולם.

רות דוד בבית המשפט (צילום ארכיון: גיל יוחנן, ynet. תמונה: )

בהמשך, כזכור, הואשמה דוד בפרשיית שחיתות מסועפת בה כרוכים גם שותפה עו"ד רונאל פישר והחוקר הבכיר במחלקה לחקירות שוטרים ערן מלכה.

התנהלות חריגה אחרת נרשמה הבוקר (שלישי) לגבי רות דוד, כאשר בית המשפט קיבל את בקשתה להעיד בדלתיים סגורות בלבד ותחת חיסיון מתמשך, בדיון הנוגע ל"פרשת ב.יאיר", פרשה פלילית שעוסקת בקשרים בין קבלנים לעבריינים בראשות העבריין יצחק אברג'יל.

תגובת פרקליטות המדינה כפי שנמסר בתגובה לפרסום ב'גלובס': "כפי שמסרנו פעמים רבות בעבר, וכפי שנמסר כעת גם בתגובה לעתירה, לפרקליטות לא הייתה כל מעורבות בביעור התיק, שנעשה על-ידי בית הגנזים, משיקוליו ובהתאם למדיניותו. נבקש להדגיש כי במסמך מש/2 שהוא ההחלטה בערר - החלטה אשר לא התקבלה על-ידי דוד - אין שום אזכור למועד הביעור של התיק. רות דוד לא הייתה מעורבת בביעור התיק".

"בהתאם לכך, ובניגוד לנטען כאילו קיימת סתירה בהקשר זה, ברישום הממוחשב של הפרקליטות צוין שהתיק מיועד לביעור בשנת 2010. עם זאת, מטעמיו של בית הגנזים, שאינם ידועים לפרקליטות, התיק בוער במהלך בשנת 2014... במסגרת פנייתו של הנציב רוזן, הועברו אליו כל החומרים הנוגעים לתיק, שהיו מצויים בפרקליטות מחוז תל-אביב באותה עת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר