הוכרז עד עוין

אח המחבל התחרט: התכוונו באמת לפיצה, לא לנשק

"חוקרי שב"כ צעקו ליד האוזניים שלי וירקו עלי" - כך הסביר היום אחיו של המחבל שרצח את החייל רון קוקיא, את הודאתו בחקירה כי כשהם דיברו על "פיצה" כוונתם היתה לנשק (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הורי החייל שנרצח, בבית המשפט (צילום: דוברות 'אם תרצו')

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נערך היום (שלישי) דיון ההוכחות הראשון במשפטו של המחבל חאלד אבו ג'ודה, שרצח לפני מספר חודשים בערד את החייל רון קוקיא הי''ד בדקירות סכין.

במהלך הדיון, חזר בו אחיו של המחבל מעדותו במשטרה, לפיה אחיו חאלד סיפר לו כי הוא רוצה לרצוח חייל ולקחת לו את הנשק.

"הייתי כבול לכיסא במשך היום זמן, חוקרי שב"כ צעקו ליד האוזניים שלי וירקו עלי. אמרו לי שאני חייב להגיד מה שאמר חאלד. הדריכו אותי בדיוק מה להגיד, ואמרו שאם אגיד, אני אשתחרר", טען היום זהאי אבו-ג'ודה.

בעוד שבעדותו בשב"כ הודה האח כי הקוד שבחרו לנשק הוא "פיצה", ולכך התכוונו בשיחה שהוקלטה בה שאל אותו חאלד "אתה רוצה פיצה", כעת הוא טוען כי הכוונה היתה באמת לפיצה, כפשוטה.

בעקבות זאת, הכריז עליו אב בית הדין עד עוין, והחליט כי עדותו במשטרה ובשב"כ כן תתקבל.

החייל שנרצח, רון קוקיא הי"ד (צילום משפחתי)

לפני שהחל הדיון, אמר האב השכול בועז קוקיא, כי "מדינת ישראל אינה עושה מספיק כדי להילחם ולהפחית את הטרור. אנו מצפים מהפרקליטות לדרוש עונש מוות לרוצח השפל שהוא אזרח ישראלי שבגד במדינתו".

"אין שום סיבה להחזיק בכלא רוצחים שפלים הנדונים למאסר עולם. אני מקווה שחוק עונש מוות יקודם בכנסת ויקרה כמו גם חוק קיזוז כספים לרשות הפלסטינית, המסיתה לטרור ומשלמת למשפחות הטרוריסטים ובכך מחוללת את כל מעגל הטרור בישראל".

בועז הוסיף בכאב: "עברו כמעט שישה חודשים מרצח רון, ואבי הרוצחים עודה אבו ג'ודה לא גינה את המעשה. עודה הוא זרע הפורענות, בכך שיש לו כמה נשים שחלקן לא רשומות כחוק כמו אימו של אחד הרוצחים שהיא פלסטינית. אנו דורשים מהרשויות לטפל פלילית ואזרחית באב הרוצחים בגלל שעבר על החוק לפני הרצח ובמיוחד אחריו, בכך שהחזיר את אם הרוצח פעמיים אחרי גירושה והוסיף חטא על פשע''.

לדבריו, ''אי הטיפול עד כה בהפקרות של אבי הרוצחים על ידי הרשויות, מהווה הזנחה בתפקידם ואחריותם, ויגרום במגזר הבדואי לזלזול ואי כיבוד החוק דבר אשר יביא לפעולות טרור נוספות''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר