"שבת זה שלנו?"

הגר"ש עמאר על השבת: יש קרירות בעירייה

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר התייחס במהלך כנס בנושא שמירת השבת, לחברי הנהלת העירייה ואמר: "נדמה לי שיש שמה קרירות" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דברי הגר"ש עמאר (תמונה: שלומי כהן / FLASH90)

רבני ירושלים התכנסו אמש (רביעי) כדי לדון בדרכים ובפעולות לחיזוק שמירת השבת במרחב הציבורי בעיר. הראשל"צ ורב העיר הגאון רבי שלמה משה עמאר התריע כי יש קרירות בנושא בקרב נציגי העירייה.

במהלך דבריו, אמר הגר"ש עמאר: "צריך לעשות גם בכיוון של לחזק את חברי העירייה. נדמה לי, תמחלו לי, הרגשתי שיש קרירות בדבר הזה. גם במקומות גבוהים יותר וגם בעירייה, יש קרירות או ייאוש".

"כל זה שטות. שבת זה שלנו? אנחנו צריכים להתייאש? ה' ודאי עוזר. 'הבא ליטהר מסייעים אותו', אבל צריך לבוא. 'הבא ליטהר', לא הרוצה ליטהר. צריך לעשות פעולה ואז ה' מסייע",

בהמשך דבריו סיפר רבה של ירושלים גם על דברים שאמר לניר ברקת: "דיברתי פעם לפני ראש העיר על העם הנבחר, עם ישראל - 'כי יעקב בחר לו י-ה', בארץ הנבחרת - 'כי בחר ה' בציון', וביום הנבחר - 'חמדת ימים אותו קראת', ואמרתי לו: אם העם הנבחר לא ישמור את היום הנבחר בעיר הנבחרת מכולם, אז איפה נשמור שבת, אנא נוליך את חרפתנו? וזו אחריות, זה לא דבר פשוט".

לדברי מארגני הכנס, חברי פורום תושבי ירושלים למען השבת: "כינוס הרבנים מתקיים על רקע הכרסום המתמשך במעמדה של השבת בעיר, כאשר מדובר בשינוי של ממש שחל בשנים האחרונות בצביון השבת בעיר, בדמות של פתיחת מתחמי בילוי כמו ה'יס פלאנט', מתחם התחנה ועוד, בהגברת פעילויות של המנהלים הקהילתיים בשבת וגם באירועים שקרו רק לאחרונה כמו פתיחה מחדש של קפה עלמה בגן העצמאות, הכולל פעילות נרחבת בשבת, זכייה של חברת car2go שפועלת בשבת במכרז של העירייה להשכרת רכב ועוד".

"הועדה שהוקמה לפני כשנה בעיר לבחון את מעמד השבת, התייחסה אך ורק לחוק היבש, בעוד שלמעשה דמותה של השבת בירושלים הולכת ונרמסת", סיכמו בכאב מארגני הכנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר