כתב אישום חמור

ראש מערך הגיור מסיר אחריות: "למישהו יש כוונה לפגוע"

הרב יצחק פרץ, שעמד בשנים האחרונות בראש מערך הגיור הלאומי במשרד ראש הממשלה, החליט להסיר את אחריותו מהנושא, תוך שהוא מטיח האשמות קשות ביותר במכתב ששיגר לנתניהו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יצחק פרץ וראש הממשלה נתניהו (צילום: שלומי כהן / פלאש 90)

חשיפה: ראש מערך הגיור בישראל הרב יצחק פרץ הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו על הסרת אחריותו ממערך הגיור. כך נודע ל"כיכר השבת".

במכתב ששיגר לנתניהו, פורס הרב פרץ מסכת האשמות קשה וחמורה, שהובילה אותו למסקנה: "יש למישהו כוונה לפגוע במערך הגיור ולעצור מיידית את פעילותו".

לאחר שהוא מפרט את השינויים לטובה והשיפורים שהחיל במערך הגיורים בישראל, ניגש הרב פרץ אל העיקר, וכך הוא כותב: "מערך הגיור נמצא כעת במשבר שכמותו לא ידענו. למרות התרעות חוזרות ונשנות למשרד ראש הממשלה, איננו מקבלים מענה לדברים בסיסיים וחשובים למערך הגיור, המונעים מאיתנו אפשרות להמשיך ולתפקד בצורה כזו".

ראש מערך הגיור בראיון ל"כיכר השבת" על הנעשה בתחום. ארכיון (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הסיבות למשבר, לדברי הרב פרץ, הן אלו: "ראשית, לאחר בקשות רבות מצידנו עקב מחסור חמור בדיינים לבית הדין לגיור, ולמרות פרסום קול קורא למינוי דיינים חדשים למערך הגיור, טרם הוקמה ועדת איתור לצורך מינוי הדיינים".

"שנית, למרות הודעה מוקדמת מלפני מספר חודשים, שמנהל מערך הגיור ביקש לפרוש מתפקידו, וסיכום על כך שבסוף מאי 2018, בעוד כשבוע, יתמנה מנהל חדש, טרם הוחל בהליכי מכרז לאיוש התפקיד".

"שלישית, למרות התרעות חוזרות ונשנות, עוד מלפני למעלה משנה, כי נדרש תגבור משמעותי לתקציב מערך הגיור עקב העלייה המבורכת במספר התלמידים, לא רק שלא תוגבר התקציב אלא הוא עומד כעת על סיומו, כפי שצפינו והתרענו מראש מלפני כשנה".

מכתבו של הרב פרץ (סריקה)

לדבריו, "למערך הגיור חסרים כיום למעלה מ-20 מיליון ש"ח לצורך המשך פעילותו התקינה, עובדה שכאמור ידועה היטב לבעלי המקצוע מזה זמן רב, אך למרות הבטחות רבות שקיבלנו, העניין טרם בא על פתרונו. יצוין, שאנו פונים בעניינים אלה שוב ושוב, אך איננו מקבלים מענה מספק. שבענו הבטחות ואמירות שהעניין מטופל, ואיננו רואים תוצאות בשטח".

ראש מערך הגיור ממשיך וכותב: "נמסר לנו שגם אל כבודו פנו בעניינים אלו מספר פעמים, וכבודו הנחה את גורמי המקצוע לפתור את הבעיה. אך עד לרגע זה עניינים אלו טרם נפתרו, וכאמור לעיל, מעמידים בסכנה את כל פעילות מערך הגיור".

ולסיכום: "שילוב שלושת דברים חשובים אלה - אי מינוי דיינים חדשים, אי מינוי מנהל למערך הגיור, ואי הקצאת תקציב למערך הגיור - מביא אותי למסקנה הברורה שיש למישהו כוונה לפגוע במערך הגיור ולעצור מיידית את פעילותו.

"כמי שעומד בראש מערך הגיור, אני מודיע שבמצב דברים זה אינני יכול לקחת אחריות להמשך פעילותו ותפקודו של מערך הגיור", מסיים הרב פרץ את מכתבו.

המשך מכתבו של ראש מערך הגיור (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר