קיבל פרס מהרבנים

נשיא הפרלמנט האירופי: "נילחם בחקיקה אנטי דתית"

'ועידת רבני אירופה' העניקה בטקס מרשים פרס יוקרתי לבכירי הפרלמנט האירופי, על "תרומתם הייחודית בהגנה על הזכויות הדתיות ובמלחמה העקבית והנחושה באנטישמיות" (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: סטודיו 'וולפוני' בריסל)

אנטוני טייאני, נשיא הפרלמנט האירופי, מצהיר: "כשאוסרים או מגבילים את הקהילה הדתית מלקיים את מצוות הדת כמו ברית מילה ושחיטה כשרה, אירופה לא תשיג אינטגרציה ואחדות בין האזרחים. רק באמצעות הגנה על זכויותיהם ושמירה על זהותם, יושג הביטחון האישי לכל האזרחים, עם אחדות ושוויון המביאים לחיים שלווים, עליהם מבוססת אירופה. אני גאה לעמוד בראש הפרלמנט האירופי שהחזיר את הדת למרכז השיח הפוליטי וקובע את עתידה של אירופה".

את דבריו אלו הוא אמר בטקס מרשים ומיוחד, במהלכו הוענק לו פרס 'ועידת רבני אירופה' ע"ש הלורד הרב יעקובוביץ לשנת תשע"ח, מידיו של רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי רבי אברהם גיגי.

את הפרס היוקרתי קיבל גם פרנס טימרמנס, סגן הנשיא הראשון של הנציבות האירופאית, מידיו של נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט. בנימוקי הפרסים נכתב, כי הם ניתנו על "תרומתם הייחודית בהגנה על הזכויות הדתיות ובמלחמה העקבית והנחושה באנטישמיות, ובמיוחד על תפקידו המכריע של טימרמנס בהקמת מוסד נציב תלונות הציבור בנציבות האירופית, המתמקד במלחמה נגד אנטישמיות באירופה כולה". בעבר הוענק הפרס השנתי בין היתר למלך פיליפ השישי מספרד, לקנצלרית גרמניה ולראש ממשלת צרפת.

טייאני אמר עוד בנאומו בטקס: "אסור לנו לנהוג באדישות כלפי מנהגי ומצוות הדת, ועל כולנו מוטל לנהוג באחריות ובתבונה, ולהתאחד בהגנה ושמירה מכל משמר על זהותו הדתית של האזרח באירופה. הפרלמנט האירופי ימשיך לגנות ולהילחם בנחישות ובעקביות נגד כל גילויי אנטישמיות ושנאה, ויגן על חופש הדת".

"לכם, הרבנים ואנשי הדת", המשיך נשיא הפרלמנט האירופי, "תפקיד מפתח בהנחלת הערכים עליהם מיוסדת אירופה. אתם הנחלתם לעולם כולו את ערכי הסובלנות, כבוד האדם הצדקה והשלום". טייאני הוסיף כי הפרלמנט האירופי הכניס בתוכנית הלימודים בבתי הספר ביבשת את נושא השואה ולקחיה, כי "אם לא נדע לשמור על הזיכרון של אותו רשע ואכזריות, לא נוכל להילחם יחדיו נגדה. חובה עלינו להנחיל לילדנו; שורשים וכנפיים", ציטט טייאני אפתגם בעברית.

פרנס טימרמנט, מבכירי הנציבות, אמר כי על פי הסכם ליסבון, החל משנת 2015 יש לנציבות האירופית, 'הקומיסיון', את הכוח לפתוח בהליכים משפטיים נגד מדינות החברות באיחוד האירופי שאינן עומדות בהחלטה נגד האנטישמיות והגזענות. אני חוזר ומבקש מכם להעביר לידינו כל מידע מקהילותיכם בעניין הסתה וורבלית שיטתית במדינות החברות באיחוד האירופי. לא נסבול חקיקה ויוזמות חקיקה נגד חוקי הדת, בהם שחיטה כשרה וברית מילה, שתגביל את זכויותיהם הדתיות של אזרחי אירופה. נחושים מתמיד, ניאבק להמשך קיום המסורת היהודית באירופה ללא כל הפרעה".

נשיא הועידה, הגר"פ גולדשמידט, אמר: "מר טייאני ומר טימרמנס ראויים לקבל את אות ההוקרה של יהדות אירופה על תרומתם הייחודית להכרה ביהדות ובמורשתה; על הצהרותיהם החשובות על הלקחים מההיסטוריה; על כיבוד הדת היהודית ועל הצעדים האמיצים שהם עושים כדי להגן על זכויות הדת של היהודים והמלחמה באנטישמיות ובשנאה".

הרב הוסיף: "עם זאת שאנו אמנם חוגגים היום, אסור לנו לשכוח כי אנו עדים להיקפים חסרי תקדים של אנטישמיות, שצידם האפל במיוחד בא לידי ביטוי ברשתות החברתיות ובמדיה הדיגיטלית: מחד, ראשי מוסדות האיחוד האירופי מצהירים שאירופה ללא יהודים אינה אירופה, אולם מאידך אנו רואים גל של חקיקה וניסיונות חקיקה אנטי דתית הצוברת תאוצה במדינות רבות באירופה. הפרס המוענק לכם בשם יהודי אירופה, היא על הערכתנו הכנה על מאמציכם הבלתי נלאים לשמור, להגן ולהדוף את ניסיונות החקיקה, ומתוך ביטחון ואמונה כי שיתוף הפעולה בינינו יימשך ביתר שאת וביתר עוז".

בטקס, שהתקיים בבית כנסת הגדול בבריסל שהוכרז ע"י האיחוד האירופי כ'בית הכנסת הגדול של אירופה', השתתפו סגני נשיא הועידה רבה של אוקראינה רבי יעקב דב בלייך ורבה של רומא רבי שמואל די סייני, רבה של דיסלדורף בגרמניה רבי רפאל אייבריס, רבנים ואישי ציבור מהקהילה היהודית בבלגיה, נציגי ממשלת בלגיה, שגרירים, נציגי האיחוד האירופי, נציגי מועצת הפטרונים של הועידה בראשות בוריס מינץ, ראשי 'חוליא' שע"י קרן 'מתנאל' אלברט וג'ואל אפללו וראשי ארגונים יהודיים באירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר