בכנס לשכת עוה"ד

שקד תודיע: ועדה לצמצום הרשעות השווא

השופט שרצה לזכות את רומן זדרוב מרצח תאיר ראדה ימונה על פי הדיווחים, על ידי השרה איילת שקד, לראשות הוועדה שתנסה למנוע את הרשעות השווא בבית המשפט (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השרה איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שרת המשפטים איילת שקד, מתכננת מהפכה נוספת במערכת המשפט? על פי הדיווח ב-ynet, השרה תישא מחר (שני) נאום חשוב, ובו היא עשויה להודיע בין היתר על הקמת ועדה שמטרתה לצמצם את תופעת הרשעות השווא.

על פי הדיווח, בימים הקרובים צפויה שקד למסור כתב מינוי להקמת ועדה שכזו, בראשות שופט בית המשפט העליון לשעבר יורם דנציגר. נושא זה עשוי לעלות גם בנאומה של שקד בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

נושא הרשעות השווא הוא אחד ממכלול פעולות שבכוונת שקד לבצע כדי לשפר את נושא ההליך הפלילי. הכנס עצמו יחל הערב, בנאום של נשיאת בית משפט העליון לשעבר מרים נאור ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

במערכת המשפטית מציינים כי השופט דנציגר הגיע לבית המשפט העליון מהתחום הפרטי, ונחשב לשופט שלא הגיע מ"הקליקה" המשפטית הקיימת. בשבתו כשופט בעליון, הרבה דנציגר לבטא עמדות עצמאיות וסנגוריאליות. ככזה הוא היה בדעת מיעוט כשביקש לזכות את רומן זדורוב בפרשת הרצח של תאיר ראדה שהסעיר את המדינה וממשיך להסעיר אותה גם שנים רבות לאחר מכן כשרבים סבורים כי זדרוב הורשע לשווא. מינויו של דנציגר לראשות הוועדה עשוי לסמן למערכת המשפט את הכיוון אליו מבקשת להוביל שרת המשפטים.

מלשכת שרת המשפטים לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר