גיוס תמורת ליאון?

דיווח: "הושג מתווה לפתרון משבר חוק הגיוס"

ראשי מפלגות הקואליציה סיכמו ביניהם על מתווה לאישור חוק הגיוס, כך מדווח מתי טוכפלד ב'ישראל היום', שמציין כי השאלה היא אם ליברמן יכרוך את חוק הגיוס בתמיכה במשה ליאון (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Corinna Kern/Flash90)

ראשי מפלגות הקואליציה סיכמו על המתווה, לפיו יעבור חוק הגיוס החדש, כהצעת חוק ממשלתית, עוד במהלך מושב הקיץ של הכנסת ועוד לפני מועד פקיעת החוק על פי הוראת בג"ץ בחודש ספטמבר, כך מדווח העיתונאי מתי טוכפלד בעיתון 'ישראל היום'.

לפי הדיווח, מיד לאחר שהצוות המקצועי שהקים אביגדור ליברמן במשרד הביטחון יסיים לנסח את חוק הגיוס בהתאם לצורכי מערכת הביטחון, תועבר טיוטת החוק לליברמן וממנו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולחברי הפורום המצומצם שידונו בחוק - וזאת מבלי לפרסם את המתווה של מערכת הביטחון לציבור.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', מסתמן כי בפורום המצומצם יהיו חברים השר יריב לוין ויו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), שר הביטחון אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), ונציגי הסיעות החרדיות השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני (יהדות התורה) והשר אריה דרעי (ש"ס). בנוסף, ייתכן שגם שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) תהיה חלק מהפורום.

"על פי הסיכום", דיווח טוכפלד, "מרגע קבלת טיוטת החוק ידונו חברי הפורום המצומצם בפרטי ההצעה במשך כשבוע בלבד. לאחר הדיונים בפורום המצומצם, יוחזר הניסוח הסופי לוועדה המקצועית במשרד הביטחון לצורך אישור, משם יועבר לאישור היועץ המשפטי לממשלה, ומיד לאחר מכן יחל תהליך החקיקה".

טוכפלד, מציין בטורו ב'ישראל היום' כי "השאלה שעוד נותרה פתוחה היא אם ליברמן יבקש לכרוך את אישור חוק הגיוס בדיל כולל עם החרדים והליכוד לתמיכה במועמדותו של משה ליאון לראשות עיריית ירושלים".

לפי טוכפלד, "בינתיים, לדברי כל הצדדים, הנושא טרם עלה על הפרק - אולם הדריכות לקראת פרסום המלצות ועדת משרד הביטחון נמצאת בשיאה לא רק בכנסת, אלא גם בכיכר ספרא".

ח"כ משה גפני התייחס אמש לדיווחים הללו בראיון למשה גלסנר ב'קול ברמה' ואמר כי "מי שאומר שסיכמנו על תמיכה במשה ליאון בירושלים תמורת הקלות מליברמן בחוק הגיוס, הוא איש רע, שונא את עולם התורה ומחולל לה נזק. אני אומר זאת על דעת יהדות התורה על כל חלקיה וגם על דעת אנשי ש"ס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר