"זה המשבר האמיתי"

חסר תקדים: כך מתכוון משה ניסים לאפשר לרפורמים לגייר

השר לשעבר משה ניסים מתכוון להגיש בקרוב את המלצתו להצעת חוק הגיור החדש • מטיוטת החוק עולה: גיורים רפורמים, גיורי נתינים זרים, רבני ערים וראשי ישיבות יגיירו • "סכנת התבוללות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה ניסים עם הראשל"צ הגר"י יוסף, ערב פסח (צילום: משפחה )

"טירוף הדעת": השר לשעבר משה ניסים מסיים בימים אלו להכין את טיוטת חוק הגיור אותו יגיש לראש הממשלה בנימין נתניהו, חוק שיבקשו להעביר בכנסת כ"הסכמה" בין החרדים לרפורמים, לאחר משבר הגיור שפרץ לפני כמחצית השנה בעקבות חוק שביקש יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי.

אך מטיוטת החוק שצפוי ניסים להגיש לרוה"מ, עולה כי המפלגות החרדיות לא יוכלו להשלים עמו וככל הנראה מדובר באחד המשברים הגדולים שידעה ממשלת נתניהו הנוכחית.

במרכז החוק: גיורים רפורמים, רבני ערים ו"ראשי ישיבות" יוכלו לגייר, גיורי נתינים זרים ולקיחת הסמכות מידי הרבנות הראשית והרבנים הראשיים.

גורמים במפלגות החרדיות, שנחשפו הערב למרבית הפרטים, אומרים ל"כיכר השבת": "מדובר ברישיון לחוק שירבה את ההתבוללות בעולם. זה המשבר האמיתי של הממשלה הנוכחית. לא יקום ולא יהי, לא נאפשר לחוק הזה לעבור, יש גבול, זו סכנה ליהדות".

במסמך הצעת החוק, שנחשף הערב לראשונה על ידי העיתונאי אבי מימרן ברדיו 'קול חי', עולות בעיות גדולות שמאיימות על הצביון היהודי בארץ ובעולם. מי שבחרו לתמוך בהצעת החוק הם רק רבנים מהציונות הדתית כדוגמת הרבנים יעקב אריאל וחיים דרוקמן, ושופטים בכירים בדימוס, כדוגמת אהרן ברק ואליקים רובינשטיין.

סעיפים מרכזיים המהווים סכנה ליהדות

במפלגות החרדיות והעסקנים הבכירים סימנו בהצעת החוק את הסעיפים המרכזיים שלדבריהם מהווים סכנה של ממש ליהדות.

• הגדרת "קהילות יהודיות מוכרות" - "אשר משתייכת לאחד הזרמים המוכרים באוכלוסייה", קרי - יוכר גיור רפורמי או קונסרביטבי שנערך בחו"ל.

• בתפקידי רשות הגיור שתוקם יקבע כי רישום לגיור יבוצע ברשות הגיור ולא ברבנות המקומית. לא רק אזרחים יוכלו להתגייר אלא גם נתינים זרים. ראש הרשות ימונה על ידי ראש הממשלה בהתייעצות ואל בהסכמת נשיא בית הדין, התייעצות שלא מחייבת את רוה"מ.

• הוועדה למינוי דייני גיור תמנה 11 חברים. כאשר רק שני הרבנים הראשיים יהיו בוודאות אורתודוקסים. כמו כן, הוועדה תוכל להתכנס רק עם שבעה חברים, כך שהוועדה טכנית יכולה להתכנס ללא הרבנים הראשיים. כמו כן, יהיו בוועדה שני נציגים שיתנו "מענה וייצוג" לכל הזרמים ביהדות, קרי - רפורמים.

• דייני גיור יוכלו להיות גם דיינים בני 35 שלמדו ועברו בחינה בנושא גיור ומילה ולא דיינות. כל רב עיר יוכל לגייר, גם אם אינו דיין ולמרות שלא עבר את הבחינות המתאימות. כל ראש ישיבה "שהוא תלמיד חכם מובהק בנושא הגיור" יוכל לגייר.

• הגיור יהיה על פי דין תורה - אך לא נקבע מי מי קובע מה הוא דין תורה. כמו כן, אין קביעה שהסמכות היא בידי הרבנות הראשית.

• "גיור שנערך על ידי קהילת יהודית מוכרת בחוץ לארץ יהיה מוכר לצורך חוק השבות", קרי - גיורים רפורמים בחו"ל יוכרו בחוק השבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר