זהירות

שני גברים שתו אלכוהול מזויף והתעוורו כליל

אלכוהול מזויף הוא אולי זול אבל יכול להיות מסוכן במיוחד. את הדבר הזה למדו על בשרם שני גברים שרכשו אלכוהול כזה בבאר שבע והתעוורו בעקבות הרעלת מתנול (חדשות בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

בתאריך 14.5 התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות אדם שהגיע לקבלת טיפול רפואי בבי"ח סורוקה ועל פי הרופאים סובל מצריכת יתר של אלכוהול שהכיל חומרים רעילים, שאחד הוא מתנול בריכוז גבוה, באופן העשוי לגרום לעיוורון.

במקביל לבדיקה שנפתחה התקבל דיווח נוסף, אודות חולה נוסף שהגיע לבית החולים ב 12.5 וגם הוא סובל מאותה אבחנה של ריכוז מתנול גבוה אשר גרם לעיוורון.

בפעילות מקבילה של משרד הבריאות אשר נערכה אמש, ועפ"י סמכותם, נאספו כ-100 בקבוקי אלכוהול מסוגים שונים החשודים כמזויפים משלושה בתי עסק בבאר שבע ונלקחו לבדיקות מעבדה.

חלק מהבקבוקים שהוחרמו

מהלך אתמול והיום נחקרו באזהרה שני בעלי בתי עסק למכירת משקאות מזוייפים וגרימת חבלה חמורה. עם תם חקירתם הועברו לתנאי מעצר בית. נעשות פעולות לאיתור בעל העסק השלישי. החקירה נמשכת.

מבית החולים סורוקה נמסר כי בשבועיים האחרונים טופלו ביחידה לטיפול נמרץ פנימי בסורוקה שני גברים בשנות ה-50 לחייהם, שהתקבלו 3 ימים לאחר שתיית אלכוהול ובשל סימנים של הרעלת מתנול וירידה משמעותית בראייה. חרף הטיפול באנטידוט (תרופה שמנטרלת את ההשפעה הרעילה של מתנול), דיאליזה וטיפול תומך הם נותרו עיוורים.

תוך כדי בירור, הסתבר, כי המשקאות האלכוהוליים אותם צרכו המטופלים נרכשו בשתי פיצוציות שונות בבאר שבע, בבקבוקים סגורים. המקרים דווחו למשטרה ולמשרד הבריאות שפתח בבדיקת הנושא.

פרופ' יניב אלמוג מנהל היחידה לטיפול נמרץ פנימי בסורוקה: "הרעלת מתנול היא הרעלה נדירה בישראל ומהווה הרעלה מסוכנת. אחת הפגיעות הקשות המשמעותיות בהרעלה זו היא הפרעה במאזן החומצות בגוף ופגיעה בעצב הראיה עד כדי עיוורון. הטיפול מבוסס על זיהוי מוקדם, מתן אנטידוט- תרופה שנועדה לנטרל את השפעת החומר הרעיל ודיאליזה שמפנה את החומר הרעיל מהגוף. חשוב להדגיש שזיהוי וטיפול מוקדם יכולים לצמצם את הנזק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר