"לא נכיל את הירי"

דרעי במסר לחמאס: נגיב במקומות הכי כואבים, חכו ותראו

"לא נגיב בירי ארטילרי סתם, אלא במקומות הכי כואבים שיכולים להיות", כך מאיים חבר הקבינט השר אריה דרעי בתגובה לירי עשרות הרקטות לישובי הדרום • דיון ביטחוני מיוחד בקריה (חדשות, ביטחון)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ומנהיג חמאס ברצועה יחיא סנוואר (צילום: ויסאם נסאר, פלאש 90 )

ירי עשרות פצצות המרגמה לישובי עוטף עזה: ראשי מערכת הביטחון, בהם הרמטכ"ל, מתכנסים בשעה זו (שלישי) בקריה בתל אביב לדיון הערכת מצב מיוחד.

יו"ר ש"ס, וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, השר אריה דרעי, העביר בענין זה מסר ברור ומאיים למנהיגי חמאס ברצועה: "נגיב במקומות הכי כואבים שיכולים להיות".

"לא נכיל את זה", אמר דרעי ל'כאן רשת ב'', "התגובה תהיה קשה מאוד. אני מודה לבורא עולם שלא היו נפגעים, למרות שהיה ירי של עשרות רקטות".

שיגור הרקטות מעזה, הבוקר (מתוך ynet)

לדבריו: "הם יקבלו את התשובה. לא נחיה עם השגרה, אנחנו נגיב ולא בירי ארטילרי סתם, אלא במקומות הכי כואבים שיכולים להיות, חכו ותראו. הם יקבלו את התשובה הכי כואבת שיכולה להיות".

באשר לחיסול ממוקד של בכירי חמאס אמר דרעי: "אין שום דבר מחוץ למשחק מול הביטחון של הילדים שלנו, לא יתכן שתושבי הדרום יחיו בחרדה וילדיהם ישבו במקלטים", לדבריו: "אין ביטחון לאף אחד".

חבר הקבינט הדגיש: "אין לנו שום עניין בהידרדרות של המצב. אנחנו לא עושים שום פעולה שמדרדרת את המצב. אבל לא יכול להיות שאנחנו נחטף ונגיד שלא רוצים לדרדר את המצב".

תושבי עוטף עזה התעוררו הבוקר לקולה של אזעקת צבע אדום שהופעלה סמוך לשעה 07:00 בעקבות מטח רקטות מרצועת עזה. 24 אזעקות נשמעו בזה אחר זה במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב ושדות נגב והתושבים מיהרו למרחבים המוגנים.

התושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים ולאחר זמן קצר התברר כי נורו 25 פצצות מרגמה מרצועת עזה, מרביתן יורטו בחסדי שמים על ידי מערכת 'כיפת ברזל', אך לפחות שתי פצצות מרגמה התפוצצו בתוך היישובים, אחת מהן ליד גן ילדים, זמן קצר לפני שהילדים החלו להגיע ליום הלימודים.

מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לאזעקות צבע אדום שנשמעו הבוקר, בוצע מטח של כ-25 פצצות מרגמה לעבר מספר מוקדים בשטח מדינת ישראל. מרביתן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל". עוד נמסר כי "בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבים באזור עוטף עזה. יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף".

בשעה 08:02 נשמעה שוב אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. מצה"ל נמסר כי "זוהה שיגור של שתי פצצות מרגמה משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל".

לאחר השעה 09:30 נשמעה בפעם השלישית אזעקת צבע אדום בשני יישובים במועצה האזורית אשכול. זמן קצר לאחר מכן התברר כי מדובר בנפילה מחוץ ליישוב. אין נפגעים בחסדי שמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר