חיסון בכפיה

הודעה לתושבי איתמר: "חיסון נגד חצבת או מעצר"

בשל התפשטות המחלה באופן חריג באיתמר והעובדה שרבים ביישוב בוחרים שלא לחסן את ילדיהם, הודיע משרד הבריאות כי על התושבים להתחסן מידית אחרת ייקנסו או ייעצרו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

החלטה חריגה במיוחד: משרד הבריאות הודיע בימים האחרונים לראש מועצת שומרון, שאם תושבי היישוב איתמר יסרבו להתחסן נגד חצבת – הם יחוסנו בכפייה, כך על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות'.

הסיבה לדרישה יוצאת הדופן היא התפרצות חריגה של חצבת, בעיקר באזור פתח־תקווה, ושיעורי החיסון הנמוכים ביישוב איתמר. במשרד הבריאות מסבירים שרבים מתושבי איתמר מתנגדים למתן חיסונים באופן מוחלט, כולל לילדים ולתינוקות וישנו חשש כבד להתפשטות המחלה.

בחודשים האחרונים, נרשם זינוק במספר מקרי החצבת בישראל. בחמשת החודשים האחרונים דווח על 54 מקרי חצבת בישראל – רובם נדבקו בחו"ל. אלא שכפי שכתב ד"ר ערן קופל, רופא נפת פתח־תקווה במשרד הבריאות, לראש מועצת שומרון: "התפרצות החצבת התגברה באופן משמעותי בימים האחרונים בקרב תושבי היישוב איתמר. עד כה אובחנו שישה תושבי הישוב – מתוך 1200 תושבים סך הכל".

במכתבו הבהיר ד"ר קופל לראש המועצה: "הריני להודיע שכל תינוק וילד בין הגילאים חצי שנה ועד גיל 18 נדרש להשלים את חיסון השגרה נגד חצבת בהקדם, בטיפת החלב או בלשכת הבריאות. על פי החוק בכל עיר או כפר שמחלה מדבקת עלולה להפוך למגיפה, לגורמים המוסמכים במשרד הבריאות יש סמכות לדרוש לחסן את התושבים בעל כורכם על מנת להגן על האזרחים ולמנוע הדבקות. אדם שיתנגד לבצע את החיסון מסתכן בתשלום קנס בגובה של יותר מ־14 אלף שקלים או כחודש מאסר".

כאמור, מדובר בהחלטה יוצאת דופן. הנוהל שמאפשר לתת חיסונים בכפייה הופעל פעמיים בעבר בלבד – בקום המדינה ובשנות ה־90, אך בגלל חשש להתפרצות מגפת החצבת, במשרד הבריאות שוקלים להפעיל אותו שוב – אם תושבי איתמר יתמידו בסירובם להתחסן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר