בהסכם טיעון

שודד ה"טודו בום" ירצה 11 שנות מאסר

בית המשפט גזר היום את דינו של בר בן סעדון אחד מצמד שודדי ה"טודו בום" ששדד כמה סניפי בנקים ודואר. גזר דינה של בת זוגו לא ניתן. עורך דינו מסר כי יערער (חוק ומשפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בן סעדון בבית המשפט (צילום: שאול גולן, ynet. וידאו: דוברות המשטרה)

בית משפט המחוזי בתל אביב גזר בצהריים (שלישי) 11 שנות מאסר לבר בן סעדון, בן 27 מראשון לציון שהוכר כשודד סדרתי, חלק מהצמד שזכה לכינוי "שודדי הטודו בום" בשל הודעות הוואטסאפ שלהם שנתפסו בהם הודיעו אחד לשני על השוד.

בחודש פברואר חתם בן סעדון על הסדר טיעון עם פרקליטות מחוז תל אביב ולאחר מכן הורשע. על פי ההסדר, סעדון שהיה הנאשם המרכזי הודה בתשעה מקרי שוד בנסיבות מחמירות, בשלוש עבירות גניבה ושלוש עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע.

בנוסף, נגזרו על סעדון 24 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים על אותה עבירה ו-12 חודשי מאסר על תנאי על כל עבירה אחרת לאחר שחרורו. השופט מרדכי לוי קבע כי המדינה תחלט את רכבו. בנוסף, ישלם בן סעדון קנס של חמשת אלפים לכל אחד מהמקומות שאותם שדד.

עורך הדין רפאל רפאלוב שמייצג את בן סעדון אמר: "קיבלנו את גזר הדין ואנו נלמד אותו לעומקו, כאשר ברור כבר עתה כי יוגש ערעור לבית המשפט העליון. בית המשפט המחוזי החמיר החמרה יתרה עם בר, כאשר גזר עליו 11 שנות מאסר בפועל, בצירוף קנס ופיצוי, בעוד הענישה, לדעתי, איננה מידתית, ואינה תואמת את פסקי הדין שניתנו על ידי בית המשפט העליון.

"בית המשפט המחוזי קבע אמנם שמדובר ברף התחתון של הענישה במתחם הענישה בעבירות דומות, אולם לשיטתי, עדיין מדובר בענישה מחמירה מאוד. משכך, במסגרת הערעור, לכשיוגש, בית המשפט העליון יתבקש להתערב בחומרת העונש, על מלוא חלקיה".

עורכות הדין גיל קרן וליה קוק מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) מסרו בתום הדיון: "בית המשפט גזר על הנאשם 11 שנות מאסר בפועל, 50 אלף שקל קנס, פיצוי בסך 5000 שקל לכל כספר וחילוט של 56 אלף שקל, רכב ופלאפון. בית המשפט קבע כי לא מדובר במעידה חד פעמית של הנאשם, אלא במעשי שוד שונים שבוצעו תוך תחכום ותכנון מוקדם. הנאשם שדד סכום כסף גדול שלא הוחזר וגרם לטראומה בקרב הנוכחים בסניפי הבנק והדואר השונים ששדד. הנאשם ירצה שנות מאסר רבות מאחורי סורג ובריח".

כזכור, בני הזוג מראשון לציון שכונו "שודדי הטודו בום" בשל המסרונים ששלחו, מואשמים בסדרת מעשי שוד בסניפי בנק ודואר באזור המרכז. בכתב האישום נכתב כי בת הזוג עודדה אותו לבצע את אחד ממעשי השוד וכתבה לו: "אם תביא מחר 100 אלף שקל, נסגור חתונה".

בחקירה התגלה עוד, כי זוגתו של השודד, ביצעה "הכנת שטח" לפני כל שוד לרבות כניסה לסניפי הבנק, בדיקת רמת האבטחה, צילום הסניף והעברת המידע לבן זוגה לקראת מעשי השוד אותם ביצע.

המסרונים המרשיעים

הם אף תקשרו האחד עם השניה במסרונים לפני ואחרי ביצוע מעשי השוד. משפטי הקוד המוסווים שקבעו ביניהם היו: "תאחלי לי בהצלחה" ו"אני בדרך הביתה טודו בום". החשודה אף הזהירה לעתים את החשוד עם המילה המתריעה "מצלמות".

מוצפי הורשעה גם היא בהסדר טיעון. חלקה בפרשה היה קטן יחסית: היא הורשעה במקרה אחד של שוד בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לשוד, וסיוע לשוד. גזר דינה טרם ניתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר