"המתיחות תימשך"

ספינה שהפרה את הסגר על עזה - נעצרה

בצל המתיחות החריםפה מול עזה, עצר צה"ל ספינה ובה 17 איש, שניסתה להפר את הסגר הימי. בהערכת מצב עם הרמטכ"ל והבהר כי המתיחות צפויה להימשך (חדשות, בארץ)

שוישי, פרג'ון והרמטכ"ל (צילום: עיריית שדרות)

כוח צה"ל עצר בצהריים (שלישי) ספינה פלסטינית ועליה כ-17 מפליגים שהפרה את הסגר הימי. העצירה בוצעה ללא אירועים מיוחדים. לאחר בידוק וסריקה של הסירה והמפליגים על-ידי הכוחות, הספינה תיגרר לבסיס חיל-הים באשדוד.

צה"ל העמיד כוחות רפואה לטיפול בחולים או נכים שהיו על הסיפון לפי הצורך. בהמשך, ולאחר המשך בירור, יושבו הפלסטינים לעזה.

מצה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס, שעומד מאחורי ניסיון הפרת הסגר הימי, מנסה להציג מצג ציני שבסופו של יום יכול ויפגע באזרחי עזה ובסיוע המוכנס לרצועת עזה על-ידי מדינת ישראל ומדינות נוספות בעולם.

"הסגר הימי הוא סגר ביטחוני הכרחי וחוקי שהוכר שוב ושוב על-ידי העולם והאו"ם, לשמירה על ביטחון מדינת ישראל וגבולותיה הימיים, המגן מפני טרור והברחת אמצעי לחימה. צה"ל ימשיך לאכוף אותו ולהגן על גבולותיה הימיים של מדינת ישראל ועל אזרחיה".

בתוך כך, לפני זמן קצר הסתיימה ישיבת הערכת מצב של ראשי הרשויות עם הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט ואלוף פיקוד דרום אייל זמיר באחד הבסיסים בעוטף עזה.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון אמר כי "כנציג של המערכת האזרחית אני מביע הערכה רבה לצה"ל הן מרמת החטיבה האוגדה והפיקוד, שכן המפגשים התכופים והעדכונים ההדדיים מגבירים את האמון ההדדי והעברת המסרים מתרחשת באופן מיידי, דבר המאפשר לנו להעביר את המסרים המהימנים לתושבים, דבר שמסייע לנו לחזור באופן מהיר ויעיל לשגרת החיים.

"הערכת המצב היא שהמתיחות עשויה להימשך בשעות הקרובות ועל כן ההנחיות הן לתושבים באזור עוטף עזה הרחוקים עד 7 ק"מ מהגדר להיות באזורים עם מרחבים מוגנים. לפי שעה, שגרת החיים נשמרת".

לאור המתיחות, הרכבות מבאר שבע לתל אביב יעצרו באשקלון. נוסעים שרוצים להמשיך צפונה יאלצו להחליף רכבות.

הרמטכ"ל, אלון דוידי ויאיר פרג'ון (צילום: עיריית שדרות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר