מעדיף את ליאון?

אריה דרעי רמז: "לא לראש עיר חרדי בירושלים"

יו"ר ש"ס, שניסה בעצמו להתמודד לתפקיד בעבר, רמז היום כי אין מקום לראש עיר חרדי בבירה - וספג אש. "כחובש כיפה שחורה אשמח לדעת איזה תפקיד מתאים לי ואיזה לא" עקץ עורך 'בקהילה' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ואביגדור ליברמן (צילום: יעקב כהן)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי רמז הצהריים (שלישי) כי אין מקום לראש עיר חרדי בירושלים. במהלך ועידת הגליל התבטא דרעי ואמר כי "ירושלים צריכה ראש עיר שלא יבוא ממגזר מסוים, אלא אחד שכולם מאוחדים סביבו".

יצוין כי דרעי עצמו ביקש בעבר להתמודד לראשות העיר ירושלים, קודם חזרתו לש"ס, ואף עתר לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה שיאפשר לו להתמודד לתפקיד למרות הקלון שהוטל עליו, אולם השופט משה סובל דחה את בקשתו. בפסק דינו כתב סובל: "ביצוע עבירה שיש עמה קלון אינה מתיישב עם הרמה המוסרית הנדרשת מנבחרי הציבור, למצער כל עוד לא חלף זמן מספיק העשוי להקהות את רישומה של העבירה".

דבריו של דרעי בוועידת הגליל עוררו סערה בקרב עיתונאים חרדים. כך, לדוגמא, כתב עורך עיתון 'בקהילה' שלומי קוק: "דרעי הסביר בראיון שראש עיריית ירושלים לא יכול לבוא ממגזר מסוים (כיפה שחורה), אבל ליאון (כיפה סרוגה) - זה כבר סיפור אחר. כחובש כיפה שחורה אשמח לדעת איזה תפקיד במדינת ישראל מתאים עבורי ואיזה לא".

אריה דרעי מבקש מבית המשפט להתמודד בירושלים (צילום: מיכל פתאל / Flash90)

העיתונאי מני גירא שוורץ הוסיף: "ומשרד הפנים מה צריך? ומשה ליאון אין לו מגזר? איך יתכן שנציגי אגודה ודגל אומרים בקול אחד שאם יש סיכוי למועמד חרדי, ישקלו זאת ודרעי פוסל על הסף? למי הוא אמור לדאוג כשליח ציבור, לא לחרדים?!".

יצוין, כי בימים אלו פועל השר דרעי יחד עם חברו השר אביגדור ליברמן עבור חברם המשותף משה ליאון המתמודד לראשות העיר ירושלים. דרעי עצמו אמר היום כי ליאון הוא "מועמד ראוי לתפקיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר