"פעל במחשבה תחילה"

נדב סלע שרצח את אשתו, ילדיו ובן השכנים - הורשע ונשלח למאסר עולם

נדב סלע, שרצח את אשתו דור, שני ילדיו יוסף ובנימין ובן השכנים נחמן עתיה, הורשע פה אחד בבית המשפט המחוזי בנצרת. השופטים: "במחשבה תחילה נטל את חייהם" (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בסיון תשע"ח | 30.05.18
הרוצח נדב סלע בבית המשפט, הבוקר (צילום: אחיה ראב"ד, ynet)

נדב סלע, שרצח בשנה שעברה במושבה מגדל את אשתו דור, שני ילדיו יוסף ובנימין ובן השכנים נחמן עתיה, הורשע הבוקר (רביעי) פה אחד בבית המשפט המחוזי בנצרת בארבעה מקרי רצח.

מאוחר יותר נגזר דינו: 4 מאסרי עולם ועוד 10 שנות מאסר במצטבר על ניסיון רצח ילד נוסף. סלע יפצה את יורשי הנרצחים ב-256 אלף שקלים כל אחד ונתן עתיה שניצל יפוצה ב-100 אלף שקלים.

בית המשפט קבע בהכרעת הדין כי "הנאשם במחשבה תחילה נטל את חייהם של ארבעה. אנו לא קונים את התזה של הבעיה הפסיכיאטרית".

ישראל ואורה עתיה, ההורים השכולים: "הרוצח - עמלק" (צילום: גיל נחושתן, ynet)

רווית סבג, אמה של דור ע"ה, אמרה לאחר הכרעת הדין: "זו נחמה קטנה, אבל עכשיו הנשמות שלהן יוכלו לנוח. תודה לבית המשפט. תודה שהוא קיבל את מה שידענו מהתחלה, שהוא ביצע את המעשה בכוונה ובמחשבה תחילה".

כזכור, אחר הצהריים של שבת, 28 בינואר, עמדה דור ע"ה במטבח והכינה ארוחת צהריים. סלע, נטען, נטל סכיני שף שהיו במקום והחל לדקור אותה בכל חלקי גופה. "דור התחננה בפני הנאשם כי יחדל ממעשיו ואף ניסתה להתגונן מפניו, אך הנאשם המשיך", מתואר בכתב האישום.

דור כרסנטי וילדיה יוסף ובנימין ז"ל, שנרצחו
בן השכנים, נחמן עתיה ז"ל

באותו זמן היו בבית המשפחה ילדי השכנים - נחמן עתיה ז"ל ואחיו נתן - ששיחקו בסלון. כשהבחינו במתרחש ניסו השניים להימלט דרך החלון אך סלע ראה אותם, ניגש לנתן ודקר גם אותו למרות תחנוניו וניסיון ההתנגדות. בשלב מסוים העמיד נתן פני מת, וסלע עזב אותו. הוא פנה לאחיו נחמן, דקר אותו למוות והשליך את גופתו במורד המדרגות המובילות למרתף הבית.

לאחר מכן, נטען, שיסף סלע את גרונו של בנו יוסף בן השנה ושמונה חודשים שהיה גם הוא בסלון, ומשם המשיך למיטתו של התינוק בנימין בן ה-8 חודשים ורצח גם אותו. באישום מצוין כי לאחר מכן הבחין סלע בנתן עתיה שזז מעט, ולכן בעט בראשו, "כדי לוודא שהוא מת". לאחר מכן, נטען, "כשנחה דעתו של הנאשם כי הצליח להמית את כל הנוכחים בבית, ניגש לחדר השינה, החליף את בגדיו ונעליו ונמלט מהדלת האחורית של הבית".

כששמע נתן את הנאשם עוזב את הבית הוא ניגש לגופתה של דור ושאל אותה אם היא חיה. משלא נענה, החל לבכות. הוא ניסה לצאת דרך דלת הבית הקדמית וכשראה שהיא נעולה פתח את החלון בכח ויצא דרכו. "נתן הלך מרחק של כמה עשרות מטרים עד לרחוב ראשי, שם עצר רכב שעבר במקום והזעיק עזרה", צוין בכתב האישום.

סלע נמלט למטע זיתים בפאתי היישוב, שם נעצר על ידי שוטרי הסיור שהוזעקו למגדל. הוא הסביר את מעשיו במלים: "רצחתי את כל מי שהיה בבית, כי הם היו עמלקים". כאשר הובא לתחנת המשטרה בטבריה נבדקה גם האפשרות שפעל תחת השפעת סמים ואלכוהול – אך האפשרות הזו נשללה. לפני אחד הדיונים בהארכת מעצרו טען סלע כי הוא "חתול", וירד על ארבע, אך כאמור, בדיקת מומחה קבעה כי הוא כשיר לעמוד לדין.

במהלך המשפט טען סניגורו של סלע מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד ארז מושקוביץ, כי סלע אינו שפוי. מומחה מטעם ההגנה טען כי סלע סבל ממחלת נפש לאחר שנפגע במוחו בתאונה שאירעה כמה חודשים לפני הרצח.

התובעים, עו"ד ליאורה חילו וצביקה אמרמוביץ', מפרקליטות מחוז הצפון, טענו כי סלע היה שפוי וכראיה הביאו שלושה פרמטרים, שהמתין שאביה של דור יעזוב את הבית, זה שרצח תחילה את אשתו שיכלה להתנגד או להזעיק עזרה וכן העובדה שהחליף א בגדיו ונעליו המוכתמים בדם. "התנהגות זו מלמדת שהנאשם היה בשליטה מלאה", טענו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר