פרסום ראשון

הרב הראשי: 'מתווה הגיור' החדש מכיר ב"מחריבי היהדות"

הפרסום של 'מתווה הגיור' החדש בידי וועדה בראשה עמד בנו של הרב הראשי לשעבר הגר"י נסים, מקפיץ את הרבנות הראשית הנוכחית, כפי שמפורט במכתב מטעם הגר"ד לאו • פרסום ראשון (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו ומשה נסים (צילומים: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: המלצות השר לשעבר משה ניסים, שנחשפו לראשונה ב"כיכר השבת" וברדיו 'קול חי', ממשיכות לעורר סערה. הרב הראשי ונשיא בית הדין הגדול הנכנס הגאון רבי דוד לאו במתקפה חריפה נגד ההמלצות: "זו פעם ראשונה שגופים שמתנגדים ליהדות ופועלים להחריב את הרבנות מקבלים הכרה כזו", נכתב מטעמו.

פרסום ראשון: המלצות חוק הגיור של משה ניסים

מי שמפרסם את המכתב והדברים, הוא מזכיר מועצת הרבנות הראשית הרב רפאל פראנק, מטעמו של הרב הראשי הגר"ד לאו. הוא כאמור תוקף בחריפות את המלצות הועדה ואת הצעת החוק שהוכנה על פיהם, וכותב בפתח הדברים: "מתווה הגיור אשר הוגש לפני ראש הממשלה ושנכתב על ידי מר משה ניסים, הוא עבודה רחבה ויפה, אולם מי שקורא את המסמך בעיון, רואה את הסכנות הטמונות בו".

בהמשך המכתב מתאר הרב פראנק את הסכנות החמורות שבמתווה, בעניינים הלכתיים כמו גיור קטינים: "זו שאלה הלכתית מובהקת, האם ראוי לגייר מי שהוריו אינם יהודים ואינם מקיימים אורח חיים יהודי בביתם. המתווה מתיימר להכריע בסוגיא זו, מי שמו כפוסק הלכה בנושא כל כך חשוב ועקרוני?".

חשיפת "כיכר השבת", השבוע

בהמשך רומזים ברבנות הראשית מיהם, לדעתם, הגורמים העומדים מאחורי המתווה: "טביעת האצבעות של המתווה, באה מאותם גופים שבמשך שנים מנסים לשנות את מערך הגיור בישראל, שעל פי נהליו הברורים הרבנות הראשית פעלה ופועלת מיום היווסדה של הרבנות הראשית".

מזכיר המועצת פונה ליו"ר הועדה משה נסים באופן אישי: "לא היינו מצפים מבנו של אחד ממתווי דרכה של הרבנות שיוציא מסמך העוקר לגמרי את מציאותה מנוף הגיור. בדו"ח מובאים דבריו של הרב נסים שעיקרם סיוע לעולי יוצאי ארצות חבר העמים, אולם גם הוא לא העלה על דעתו להוציא כליל את עניין הגיור מידי הרבנות הראשית לישראל".

הרב פראנק מדגיש במכתב גם את חוסר ההתעניינות של משה נסים בעמדתם של הרבנים הראשיים: "בשיחה אחת ויחידה שנערכה בין הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א ומר משה ניסים, לא הועלו פרטים ולא הוצג בפניו שום מתווה... התחושה, שמגמת הפגישה היתה ע"ל מנת לסמן עוד V, להגיד בציבור 'דיברתי עם הרבנים הראשיים'".

לקראת סיום, מצביע מזכיר מועצת הרה"ר על הסכנה הגדולה והדבר החמור בדו"ח: "זו פעם ראשונה שגופים שמתנגדים ליהדות המסורתית ופועלים להחריב את הרבנות הראשית, מצליחים לקבל הכרה בנושא שיפוט הלכתי".

כזכור, המלצות הועדה של משה ניסים, שר המשפטים לשעבר, שאמורות להיות מוגשות לראש הממשלה ביום ראשון הקרוב, כוללות הקמה של רשות גיור ממלכתית, שתהיה מנותקת כליל מסמכות הרבנות הראשית, כאשר בינתיים שניים מהרבנים שתמכו בועדה - הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן לשעבר והרב בלמס - הודיעו לראש הועדה שהם חוזרים בהם, עקב ההמלצות המסתמנות - המנתקות את מערך הגיור הממלכתי מהרבנות הראשית.

מכתב מזכיר מועצת הרבנות הראשית (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר