לא לקונסרבטיבים

חוק הגיור: בני קהילת אוגנדה לא יוכרו כיהודים

משרד הפנים החליט שלא להכיר בגיור שעברו בני הקהילה ממדינת אוגנדה,. סיבת הדחייה היא הגיור הקונסרבטיבי שעברו, לאחר שהוחלט כי גיורים מרבנים שאינם מוכרים על ידי הרבנות - ייפסלו (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

משרד הפנים החליט שלא להכיר בגיור שעברו בני הקהילה ממדינת אוגנדה, כך מדווח עיתון "הארץ". על פי הדיווח, סיבת הדחייה היא הגיור הקונסרבטיבי שעברו האוגנדים, לאחר שהוחלט כי גיורים מרבנים שאינם מוכרים על ידי הרבנות הראשית - ייפסלו.

על פי חוק השבות הישראלי, לכל יהודי ישנה הזכות לעלות למדינת ישראל. מסיבה זו עברו אנשים ממדינות שונות תהליכי גיור, על מנת להקל עליהם בהתאקלמות בישראל. כעת, עם הפרסום על אי ההכרה בגיורי אוגנדה, זועמים מנהיגי הקהילה הקונסרבטיבית על רשויות החוק בישראל, ודורשים את שינוי ההחלטה.

לפי תגובת מנהיגה קונסרבטיבית, קהילתה "המומה ומזועזעת" מן ההחלטה. לדבריה, הגיורים שעורכים הרבנים הקונסרבטיביים עולים בקנה אחד עם ההלכה היהודית. לדבריה, מנהיגים קונסרבטיביים ינצלו את כל האמצעים העומדים לרשותם על מנת לבטל את ההחלטה.

החלטת משרד הפנים כבר הוחלה כאשר קיביטה יוסף, בן הקהילה האוגנדית הידועה גם בשם "אבאיודאיה" ומונה כ-2,000 איש, ביקש להגר לישראל ונענה בסירוב. "אבאיודאיה" קיבלה בעבר הכרה מן הסוכנות היהודית לארץ ישראל, מה שפתח שער בפני הגירה אוגנדית, אך עתה כאמור מתפרסם כי אין להכרה תוקף חוקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר