בלי סנקציות פליליות

דיווח: סנקציות כלכליות בחוק הגיוס החדש

חוק הגיוס החדש, עליו עמלים בימים אלו בוועדה שהקים שר הביטחון, צפוי להכיל סנקציות כלכליות, במידה והציבור החרדי לא יעמוד ביעדי הגיוס, בהם לא צפוי שינוי משמעותי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Corinna Kern/Flash90)

חוק הגיוס החדש, עליו עמלים בימים אלו בוועדה שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן, צפוי להכיל סנקציות כלכליות, במידה והציבור החרדי לא יעמוד ביעדים שיציב הצבא.

על פי הדיווח בחברת החדשות, בהמשך השבוע יציג השר ליברמן את המתווה שגיבשה הוועדה. מהעקרונות שמסתמנים לחוק הגיוס החדש עולה כי הוא לא צפוי לכלול סנקציות פליליות. על פי המלצות הוועדה, בחורי ישיבות שלא יתגייסו לא יישפטו ולא ייכלאו - בניגוד לחוק הגיוס של יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד.

עם זאת, כאמור, החוק יכיל סנקציות כלכליות במידה והציבור החרדי לא יעמוד ביעדים שהצבא יציב. באשר ליעדים, לא צפוי שינוי משמעותי ביעדי הגיוס ביחס למה שנקבע כבר בעבר.

יצוין כי בימים האחרונים, בכירי המפלגות החרדיות, הצהירו כי יסכימו לפשרה בנושא הסנקציות הכלכליות. כך לדוגמה אמר יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור בראיון ל"כיכר בכנסת": "אנחנו צריכים לעמוד בביקורת, לא באותה רמה שהם מדברים. צריכים לראות איך מוציאים את המרב מזה. לא יהיו סנקציות פליליות, אולי סנקציות כלכליות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר