הקרב על מחנה יהודה

השיכורות בישיבה שהוציאו את ליצמן למאבק בשוק

יעקב ליצמן עורר את מערכת הבחירות בירושלים עם דרישתו לסגירת מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה. הסיבה, לפי יאיר שרקי, היא תקרית שיכורות בישיבת גור הסמוכה (חרדים בארץ)

מחנה יהודה, ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Dario Sanchez/Flash90)

מערכת הבחירות בירושלים התעוררה השבוע לקול דרישתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לסגור את מתחם הבילויים הלילי בשוק מחנה יהודה כתנאי לתמיכת חסידות גור במועמד זה או אחר לראשות העיר.

כלל המועמדים, יש לציין, הודיעו נחרצות כי לא יסגרו את מתחם הבילויים, למעט משה ליאון שהציג תשובה מתחמקת כשאמר כי אינו מאמין בפוליטיקה של מלחמות וכן סגן ראש העיר יוסי דייטש שטרם השיב לנושא.

המתחם שהפך לפופולרי סגור במהלך שבת קודש כך שאין במקום חילולי שבת וגם לא מדובר בשכונה חרדית או בחנויות שמוכרות מוצרים לא כשרים.

כעת, יש מי שמנסים להסביר את פשר דרישתו של ליצמן לסגירת המתחם. לפי הדיווח של יאיר שרקי ב'החדשות', הרי שהסיבה הינה ישיבת "שפת אמת" של חסידות גור, השוכנת במרחק של כ-30 מטרים בלבד מהשוק, בעברו השני של רחוב יפו.

הבניין, הוא מוקד חושב של החסידות, כאשר מחד הוא משחזר את חזית בית המדרש של גור בפולין ומאידך במקום שוכנים קבריהם של האדמו"רים מגור ה"אמרי אמת" ובנו ה"פני מנחם" זיע"א.

לפני כמה חודשים, כך מדווח שרקי, נכנסו למתחם הישיבה שתי צעירות שיכורות, כנראה אף תחת השפת סמים, וגררו במקום מהומה לא קטנה.

הישיבה כמו גם תקרית השיכורות הן, לפי שרקי, הסיבות בגינן החליט ליצמן לדרוש את סגירת מתחם הבילויים בשוק, דרישה שעל פניו נראית לא ריאלית.

מלשכת ליצמן לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר