"וולקנו האש"

הר הגעש בגואטמלה התפרץ; עשרות נהרגו • צפו

כפרים שלמים נשרפו, עשרות בני אדם נהרגו, מאות נפצעו ואלפים אחרים ברחו מבתיהם, בהתפרצות הר הגעש הקטלנית ביותר שהיתה בגואטמלה ב-40 השנים האחרונות • צפו (עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נהג תיעד: המונים נמלטים מהר הגעש המתפרץ מאחוריהם (צילום: מתוך eltukancito ביוטיוב)

25 בני אדם נהרגו, בהם שלושה ילדים, של הר הגעש פואגו שבגואטמלה, הנחשבת להתפרצות החזקה ביותר זה למעלה מארבעה עשורים.

"וולקנו האש", כינויו של הר הגעש הקטלני, פלט לבה למרחק של 8 ק"מ, ומלבד ההרוגים הוא גרם גם לפציעת קרוב ל-300 בני אדם ולפינוי של 3,100 אחרים ממקומות מגוריהם.

זו ההתפרצות השנייה השנה של הר הגעש שגובהו 3,763 מטרים, וכעת מכסים את הבירה גואטמלה סיטי שנמצאת במרחק 40 ק"מ מהר הגעש, וכן אזורים נוספים במדינה המרכז-אמריקנית, עננים של אפר ועשן שחור.

ראש הרשות לאסונות לאומיים בגואטמלה, סרחיו קבנאס, תיאר את האסון: "בכפר אל רודאו פגע נהר של לבה, ויש שם הרוגים ופצועים. אחד מההרוגים הוא עובד שלנו".

"לצערנו אל רודאו נשרפה, ולא הצלחנו להגיע לכפר לה ליברטאד בגלל הלבה. אולי גם שם יש הרוגים", אמר עוד קבנאס.

הר געש בגואטמלה (צילום: shutterstock)

עקב מזג האוויר הסוער והתנאים הקשים, הופסקו באופן זמני פעולות ההצלה, ונשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס אמר לשרי ממשלתו כי הוא שוקל להכריז על מצב חירום בכמה ממחוזות המדינה.

משרד החוץ הישראלי הודיע כי הוא יעביר סיוע ראשוני בסך עשרת אלפים דולרים לרכישת ציוד חירום, הכולל תרופות, מזון ושמיכות, לנפגעים בגואטמלה. במשרד החוץ אמרו בנוסף כי יבצעו בהמשך הערכת מצב עם השלטונות במדינה לגבי המשך הסיוע.

כזכור, רק בחודש שעבר ביקר הנשיא בישראל בין היתר כדי לחנוך את שגרירות גואטמלה בירושלים, ובכך היתה מדינתו לראשונה אחרי ארצות הברית שהבירה את שגרירותה לבירת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר