"רציתי להרוג יהודים"

הורשע המחבל שדקר בבית המלון ובחוף הים בתל אביב

רכש סכין עם להב נשלף ושייף את אבזם החגורה: באולם בית המשפט התבררו היום פרטי הפיגוע שבוצע לפני כשנה באזור הטיילת בתל אביב, בו נפצעו מספר בני אדם ע"י צעיר משכם (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Roni Schutzer/Flash90)

בבית המשפט המחוזי בתל אביב הורשע היום (שני) המחבל עמאד אגבר, בן 19 משכם, שביצע את פיגוע הדקירה לפני יותר משנה באזור הטיילת בתל אביב.

מפרטי כתב האישום עולה, כי תחילה תכנן אגבר לבצע את פיגוע הדקירה באזור ים המלח, כי חשב שיהיו שם הרבה יהודים, רכש לשם כך סכין עם להב נשלף שאורכו כ-15 ס"מ ואף עלה כבר על מונית לכיוון ים המלח, אך התחרט כששמע מנהג המונית שבתקופה הרלוונטית לא צפויים להיות הרבה אנשים בחוף ים המלח.

תיעוד הפיגוע (צילום: מצלמות אבטחה)

"סמוך לחודש מרץ 2017 החליט הנאשם להגיע לתל אביב, בהאמינו כי שם יוכל לפגוע בכמה שיותר יהודים. הנאשם תכנן לפרטים את כניסתו לישראל והגעתו לתל אביב, ופנה לחברה תיירות המארגנת טיולים לתוך שטח ישראל, ובמסגרתם נותנת היתרי כניסה חד-יומיים לישראל", נכתב בכתב האישום.

לשם כך הוא התכונן ולמד את האזור המיועד דרך 'מפות גוגל', הצטייד הנאשם בנשק קר, בכך שהשחיז ושייף מבעוד מועד את אבזם חגורתו כך שיהפוך לחד יותר, זאת במטרה שלא להיתפס בבידוק הביטחוני.

כזכור, ב-23 לאפריל נכנס אגבר לישראל עם היתר כניסה חד יומי, ובעצירה הראשונה של האוטובוס, באזור פארק הירקון, עזב את הקבוצה, יצא לביצוע תכנית הרצח והחל בחיפוש אחר קרבנות יהודים.

תחילה הוא הלך לכיוון הים, דקר אדם כבן 70 באמצעות אבזם החגורה, היכה אותו באגרופים ובעיטות וברח מן המקום. בהמשך, נכנס המחבל ללובי של מלון בתל אביב, שם לקח קאטר שהיה מונח על אחד השולחנות והמשיך בחיפוש אחר קרבנות נוספים.

בשלב זה - ממשיך ומפרט כתב האישום - נכנס אגבר לחנות עתיקות בלובי המלון, דקר בחזקה אישה באזור צווארה כדי להרגה וגרם לחתכים באזנה, שהצריכו לאחר מכן תפרים ושחזור. האישה נסוגה לאחור ובעלה חבט במחבל והדף אותו.

לאחר מכן רץ המחבל לכיוון לובי המלון, כשהבעל רודף אחריו, ונתקל בעובד המלון שניסה גם הוא להדפו. אגבר היכה את העובד באמצעות הקאטר בראשו, גרם לו לדימום וחבלה בראש וניסה לברוח החוצה מהמלון - תוך כדי שהבעל חוסם את הדלת המסתובבת, ובשל כך המחבל חבל גם בו ופצע אותו, רץ לתוך הדלת ויצא דרכה תוך כדי ניפוץ זכוכית הדלת, עד שנעצר מחוץ למלון על ידי שוטרים.

על פי כתב האישום המתוקן, המחבל הודה במסגרת הסדר טיעון כי החליט להרוג יהודים בשל היותם יהודים, כך שיומת או ייעצר בעת ביצוע מעשי הרצח ויהפוך לגיבור ול"שהיד". יצוין, כי הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש, שטרם ניתן.

העבירות בגינן הורשע היום עמאד אגבר, הן פעמיים ניסיון רצח במעשה טרור ופעמיים חבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר