רק לרחם

הילד היהודי שבטוח: "יורים עלינו מעזה כי אנחנו מתעללים בהם". צפו

העיתונאי הבכיר שהסתובב עם מיקרופון בין הילדים בקיבוצים ליד עזה, הופתע מהביטחון בו אחד מהם ענה לשאלתו "למה הם עושים לנו את זה", את פעולות הטרור מכיוון הרצועה • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו המקוממים של הילד (צילום: מתוך 'החדשות')

הטרור המגיע מכיוון רצועת עזה לישראל, מצד פעילי ארגוני הטרור הפלסטיניים, אינו פוסק לרגע. רק היום (שני) נהרג מחבל שחדר לישראל עם גרזן בידיו, מירי חיילי צה"ל שזיהו אותו, בעוד חבריו מצליחים להימלט.

מי שכידוע בעיקר סובלים מטרור זה, הם תושבי המושבים והקיבוצים באזור הסמוך לגבול, עוטף עזה, הסופגים דרך קבע ירי פצמ"רים ורקטות ואף מתמודדים עם הפחדים מפני חדירות עוינות דרך מנהרות.

אך דעותיהם הפוליטיות של רבים מהאזרחים בקיבוצים אלו, נעות במרחב שבין שמאל-מרכז לבין השמאל הקיצוני. בשל כך, ניתן להבין את הרקע לתשובתו המקוממת של ילד, בן העוטף, על הסיבה למעשי המחבלים מעזה, כפי שהובאה ב'החדשות'.

המגיש והעיתונאי דני קושמרו סבב בין בתי הישובים השונים, אלו שסבלו במיוחד בסבב הלחימה בשבוע שעבר, ושוחח בין השאר עם הילדים הקטנים והגדולים.

הילד החמוד והמבולבל

וכך התנהל הדו-שיח הבא: מה אתם חושבים, למה הם עושים את זה? שאל העיתונאי. תגובתו של נרי בן ה-9, מקיבוץ נירים, הפתיעה: "הם יורים טילים רק כי אנחנו מתעללים בהם".

"כי הם היו בישראל וגירשנו אותם. וגם הרגנו חלק, כי...", ניסה הילד המבולבל לבסס את הטיעון המוזר והתלוש, מן הסתם בהשפעת הסביבה בה הוא גדל.

עידו חברו, מנגד, הסתייג מעט: "אני לא כל כך אוהב אותם. לפעמים כשאנחנו איתם בשלום אז בסדר, אבל כשהם מפציצים אותנו - לא", וילד אחר הוסיף בתום כובש: "אנחנו רוצים לעשות איתם שלום. הם לא מסכימים".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר