גטאס קיבל עשרות אגורות, ביהמ"ש לא התערב

בית המשפט הורה לפעילי ימין לפצות את חבר הכנסת לשעבר, והם בחרו לעשות זאת במטבעות של עשרות אגורות. כעת דחה ביהמ"ש בקשה של הח"כ נגד אופן התשלום (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בית המשפט העליון דחה את בקשתו של ח"כ לשעבר באסל גטאס - המרצה בימים אלו עונש מאסר בפועל - להתערב בתשלום הוצאות משפט שקיבל בעשרות אגורות.

הסיפור החל כאשר לפני כחודשיים בית המשפט העליון דחה עתירת ראשי 'עוצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל עו"ד איתמר בן גביר, ויו"ר להבה בנצי גופשטיין נגד הסדר הטיעון עם גטאס וקבע כי בשל דחיית העתירה יחוייבו העותרים בתשלום של 2,000 שקלים הוצאות משפט.

אנשי עוצמה יהודית קבעו פגישה עם עו"ד של גטאס, לשם הגיעו וביקשו לשלם לו סך של 2000 שקלים, רובם במטבעות של עשרות אגורות, העורך דין סירב לקבל הכסף מידם.

עו"ד נמיר אדלבי הודיע לבג"צ כי מבחינתו המדובר בעלבון וביקש מהשופטים להתערב באופן בתשלום. לדבריו, במידה ובית המשפט העליון יותיר את הסכום על כנו הוא מסרב לקבל את ההוצאות.

עו"ד איתמר בן גביר הגיב בשם העותרים וטען כי מקומו של ההליך הוא לא בבית המשפט העליון ודאי לא בהרכב של שלושה שופטים וקשה להבין כיצד מבקש עו"ד אדלבי להטריח את מערכת המשפט. גם לגופם של דברים טען עו"ד בן גביר כי אכן נערכה התרמה וכי הכסף גוייס ואין שום חוק הקובע שתשלום בעשרות אגורות הוא פסול מה גם שחלק אחר של הסכום שולם בשקלים ועשרות שקלים.

הערב (שני) החליט בית המשפט העליון שלא להתערב בנושא וקבע כי טענות באשר לאופן ביצוע פסק דין אין מקומן בבית המשפט העליון וככל שבאסל גטאס ועורך דינו סבורים שפסק הדין לא בוצע הם רשאים לנקוט בהליכים מתאימים.

ד"ר מיכאל בן ארי אומר הערב כי: "יש להצטער שבית המשפט העליון הורה על מתן הוצאות למחבל, אולם משנתן הוראה כזאת אין ספק שהדרך הראויה לשלם לו היא בעשרות אגורות ואנו שמחים שגטאס ועורך דינו נעלבו. במדינה נורמלית גטאס היה מרצה מאסר עולם ולא יושב במאסר לתקופה קצרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר