המשגיח מגלה סודות

"תקצץ בלורית" - OUT, "תלמד גמרא" - IN

המשגיח הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי סיפר על שינוי בהוראות שר התורה למבקשים ברכה. "עד היום שהיו באים לברכה היה אומר 'תגדל זקן', עכשיו הוא התחיל לחלק דפי גמרא" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק ונתי שוחט - פלאש 90)

משגיח ישיבת 'אורחות תורה' הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי חשף הערב (שני) בפני מספר מצומצם של בחורים מישיבת 'גאון יעקב' מעט מדרכי הנהגתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שאלפים מתדפקים אל דלת ביתו לעצה וברכה.

המשגיח פתח את דבריו: "אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי חל קצת שינוי, עד היום שהיו באים היה אומר 'תגדל זקן', 'תוריד בלורית', והוא הסביר את זה - כשרוצים משהו מהקב"ה, מה אתה נותן לו? לאחרונה הוא התחיל עם הרבה מופתים – הוא מתחיל לחלק גמרות".

המשגיח הציג שורת מופתים שאירעו בתקופה האחרונה במעונו של מרן הגר"ח: "יש סיפור ידוע, היה אחד חולה במחלה ממארת. עשו לו ניתוח יום שלם עם ארבעה רופאים בכירים. ר' חיים אמר לו: 'תלמד חולין'. הבחור הלך לבדיקות ולא מצאו כלום! לאחר מכן עשה מסיבת הודיה".

המשגיח הרב מישקובסקי אף העיד על מעשה שאירע עמו עצמו: "אני באתי לבקש ממנו ברכה, נתן לי גמרא יומא. אצל חמותי, היא סבלה ברגל הרופא אמר כי אין אפשרות בעולם בלי ניתוח. אמר לי הגר"ח: שכל הנכדים ילמדו 'כיצד הרגל'... ולא היה צריך ניתוח".. המשגיח סיים: "מה שאפשר עם דף גמרא"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר