בשל פרישת ארה"ב

איראן מאיימת: "נגדיל העשרת אורניום לייצור נשק גרעיני"

מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי החליט אמש כי מדינתו תיערך להגדלת היקף העשרת האורניום: "תחילת תהליך העשרת אורניום שש פלואורי - המשמש להעשרה ולייצור נשק ודלק גרעיני" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מתקן כור גרעיני (צילום: שאטרסטוק)

בשל החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן, הודיע הלילה (שלישי) דובר סוכנות הגרעין האיראנית, ברהוז קמלוונדי, כי ארצו תעדכן את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על כוונתה להתחיל בהגדלת היקף העשרת האורניום.

הדובר אמר את הדברים לסוכנות הידיעות ISNA: "במכתב שיגיע לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית איראן תכריז על תחילת תהליך העשרת אורניום שש פלואורי - המשמש להעשרה ולייצור נשק ודלק גרעיני - ביום שלישי".

את ההחלטה הדרמטית קיבל מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי, כאשר הודיע כי יש להיערך להגדלת היקף העשרת האורניום, במידה והסכם הגרעין יקרוס. לדברי ברהוז: "בדבריו, התכוון המנהיג העליון להאצת חלק מהתהליכים הקשורים להיקף עבודתנו בתחום הגרעין, כדי שנוכל לקדמה במהירות במידת הצורך".

כזכור, אמש נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ואמר: ""הסכנה הגדולה ביותר טמונה באיראן. רק אתמול אמר שוב מנהיג איראן חמינאי שישראל היא סרטן שיש למגר והיא תמוגר מעל פני האדמה.

"מדהים שבתחילת המאה ה-21, יש מי שמדבר על השמדת ישראל, כלומר, להשמיד מעל לששה מיליון יהודים נוספים. לא ייאמן שזה מה שקורה, אך בפני זה אנו ניצבים".

נתניהו הוסיף: "איראן קוראת להשמדתנו אך היא גם מנסה לשים ידיה על נשק גרעיני כדי להוציא אל הפועל את תוכניותיה לרצח עם. אנו יודעים זאת בוודאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר