מידי שנה

נתון מטורף: 2100 ישראלים מתים מזיהום אוויר

2100 ישראלים מוצאים את מותם, מידי שנה, בשל זיהום אוויר. עם זאת, מדובר בירידה של 16%. רובם נפטרו בשל זיהום אוויר כתוצאה מכלי תחבורה: "בלי כוח אדם אי אפשר לאכוף" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

במהלך השנה החולפת, 2100 ישראלים מצאו את מותם כתוצאה מזיהום אוויר, רובם כתוצאה מזיהום אוויר תחבורתי. עם זאת, מדובר בירידה של 16% לעומת השנה הקודמת.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ישראל דנציגר דיווח אמש (שלישי) לוועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש כי "מספר המתים בישראל טרם זמנם מזיהום אוויר ירד מ2500 בשנה ל-2100, כך על פי נתוני הOECD".

השר להגנת הסביבה זאב אלקין הוסיף כי: "כמחצית מנפגעי זיהום האוויר נפגעים מזיהום הנגרם מתחבורה, ו-90% מתוכם ממכוניות דיזל ישנות". לדבריו, "תוכנית המשרד והתקנות שאושרו לאחרונה שייכנסו לתוקף בנובמבר הקרוב, יפחיתו שליש מזיהום האוויר מתחבורה, כלומר יחסכו את חייהם של 350 איש בשנה. זה כאילו איפסנו את כל הרוגי תאונות הדרכים. הנושא הזה עובר בשקט ולא תופס כותרות, אבל זו המהפכה הכי משמעותית".

המנכ"ל, ישראל דנציגר אמר במהלך הדיון: "הגענו למחסור של 300 תקנים, כשמספר התקנים שלנו עומד על 600 לאחר התייעלות בלבד. הפער רק יגדל. היקף העבודה והמשימות שהוטלו על המשרד בעשור האחרון הוא יותר מכפול לעומת מה שהי רק לפני מספר שנים, אבל בחמש השנים האחרונות מספר התקנים שהוסיפו לנו הוא 2.5. באותה פרק זמן גדל מספר התקנים במשרד הביטחון ביותר מ-5000, במשרד המשפטים ב583, ובאוצר ב-230".

יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש: "הוועדה באה לא אחת בטענות למשרד על אי אכיפה, אבל מסתבר שידיכם קשורות. בלי כוח אדם אי אפשר לאכוף. המשימה שלנו לעזור לכם. הוועדה תקיים דיון מיוחד על הערכות המשרד לזיהום ים. עד כה לא נתקלנו באירוע קטסטרופלי בים, אבל לאור הקידוחים והתפלת המים, נבדוק את הערכות המשרד".

השר אלקין הוסיף בסיום הדיון: "השקנו תוכנית להפוך את ישראל למובילת טכנולוגיית סביבה. תמיד מתייחסים לנושאי סביבה כאל הוצאה, ואז יש מאבק. שוק טכנולוגיות הסביבה הוא 6.5 טריליון דולר בעולם. אם נצליח לקדם טכנולוגיות עבור שווקים בעולם כולו, נושא הגנת הסביבה ייהפך מהוצאה להכנסה, ואז ישתנה כל היחס. זה מפתח לשינוי הפרדיגמה של השיח בזירה הפנים ממשלתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר