בלב ים • צפו

כך צה"ל נערך למתקפת טילים של חיזבאללה

בשבוע שעבר השלימה זרוע הים אימון המדמה הגנה על אסדות הגז ותקיפת כלי שיט שחדרו לישראל. מרכז התרגיל: היערכות לירי טילי "יאחונט" הנמצאים בידי חיזבאללה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

בשבוע שעבר השלימה זרוע הים של צה"ל אימון מורכב בהובלת שייטת ספינות הטילים, האימון כלל שני תרחישים עיקריים של הגנה והתקפה בלב ים. מרכזו של התרגיל היה להיערך לירי טילי "יאחונט" הנמצאים בידי ארגון הטרור חיזבאללה.

בחלקו הראשון של האימון, כלי טיס דימה איום של טיל על אסדת גז, עם זיהוי האיום על ידי מערכות ההגנה של הספינה, מערכת ההגנה 'ברק' שמותקנת על הספינה יירטה אותו בהצלחה.

בצה"ל חושפים כי על הספיהו, מדגם סער 4.5, הותקנו לאחרונה מערכות חדשות בתחומי הגילוי, הלוחמה האלקטרונית והתצפית. אחת המערכות הינה המכ"ם 'מגל אש' אשר בעזרתה השתפרו משמעותית טווחי הגילוי ויכולות המעקב והדיוק של הספינה.

בתרחיש השני, מטרה ימית המדמה ספינת אויב הותקפה על ידי זוג טילי שיוט ימיים אשר שוגרו מהספינות אח"י להב ואח"י כידון, המטרה נפגעה והושמדה בהצלחה.

מפקד התרגיל, אל"מ אדר גרשון: "האימון תרם למוכנות והעלאת המקצועיות בקרב הלוחמים הימיים. שייטת ספינות הטילים ערוכה ומוכנה לכלל האיומים בגזרה הימית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר