סקירה מיוחדת

הידעתם? אלו חברי סיעת ש"ס בעיר בני ברק

סיעת ש"ס בעיריית בני ברק חוותה לא מעט כותרות שליליות במהלך הקדנציה האחרונה, לצד זאת מתברר כי מרבית התושבים בעיר כלל לא מכירים את הנציגים • סקירה מיוחדת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מכירים? חברי סיעת ש"ס בבני ברק (צילומים: באדיבות דוד זר)

העיר בני ברק, המוכרת כעיר התורה והחסידות, נחשבת במובנים רבים לעיר הבירה של היהדות החרדית. תנועת ש"ס בעיר שווה כמנדט לכנסת, אך בבחירות לרשויות המקומיות זוכה המפלגה באלפי קולות פחות. אחת הסיבות: אי שביעות רצון מהנציגים, שאת חלקם התושבים, כך מסתבר, בכלל אינם מכירים.

לא מעט מהעסקנים בעיר, כך גם בקרב בכירים בש"ס בכנסת, חושבים שיש לבצע רענון דרמטי ברשימת הסיעה בעיר, סיעה שבה החברים מכהנים במשך שנים ארוכות. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי החליט כי כל שינוי - אם יהיה - יעבור דרך הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת החכמים המתגורר בעיר.

יתרה מזו, אם שמעם על סיעת ש"ס בבני ברק, או על היו"ר שלה אלי דדון, הרי שזה לא היה בנסיבות חיוביות. לרוב, בלטה הסיעה בטענות על אי הקצאות למוסדות ספרדים ובראשם מוסדותיו של הגאון רבי דניאל זר, שכבר הודיע כי יקים מפלגה חדשה בעיר, במידה ואלי דדון לא יוחלף. יוזכר כי מפלגתו של אלי ישי זכתה בעיר לכ-4 אלף קולות.

נציין כי בבני ברק מכהנת מועצת רבנים בראשות הגר"ש בעדני, אשר היא קובעת את זהות הנציגים בעיר, זאת למרות שבבחירות האחרונות פרשו הרבנים למשפחת בן שמעון מהמועצת ואף הוציאו מכתב נגד התנהלות הסיעה בעיר.

כשממשוחחים עם תושבי בני ברק הספרדים, כאמור, נראה כי הם אינם מכירים את חברי הסיעה בעיר החרדית הגדולה בישראל.

לצורך כך, בדק "כיכר השבת", מי הם הנציגים הספרדים בבני ברק. אגב, מרבית חברי הסיעה עברו את גיל ה-50.

אלי דדון

בראשות סיעת ש"ס בעיר עומד אליהו דדון, גיסו של ח"כ לשעבר יגאל גואטה, דדון מכהן זו הקדנציה השלישית, כך שבימים אלו הוא סוגר 15 שנה כחבר מועצה.

בתחילת דרכו שימש כסגן ברוטציה עם נציג ישיבת 'כסא רחמים' - פנחס צברי. וכיום הוא מחזיק בתיק החינוך בעירייה.

אלי דדון. סגן ראש העיר (דוד זר)

מקורביו טוענים כי הוא דורש להישאר בתפקיד עוד קדנציה אחת ורק אז יתכן ויפרוש מתפקידו. דדון נחשב למקורב לחבר המועצת הגר"ש בעדני, שנראה כי תומך בהישארותו בתפקיד.

אברהם פרטוש

אברהם פרטוש משמש גבאי בית הכנסת "תהילת ירושלים", חבר ועדת השמות בעירייה, שבין היתר פעל לקריאת רחוב על שמו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, למרות שהדבר טרם בוצע בפועל בשל התנגדות העירייה.

אברהם פרטוש (דוד זר)

עו"ד נתן בצלאל

עו"ד נתן בצלאל נחשב לנציגו של הגאון רבי שלמה מחפוד, תושב השכונות. בעיר מספרים כי הוא נוהג לטפל בכל פניה שמונחת לפתחו.

בצלאל נתן (דוד זר)

בן דרור אפרים

נכנס לרשימה בקדנציה האחרונה כנציגו של הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים'. במהלך השנה האחרונה עבר להתגורר באלעד אך משום מה עד כה הוא טרם התפטר מתפקידו במועצת העיר.

הרב יהודה טוויל

הרב טוויל משמש כראש כולל 'זכרון משה', ממקורבי חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה. נכנס לשמש כחבר מועצה בקדנציה האחרונה, לאחר פרישתו של יגאל גואטה מהעירייה לטובת חברותו בכנסת.

הרב יהודה טוויל (דוד זר)

גדליהו בן שמעון

מצעירי חברי המועצה בבני ברק, היחיד שלא עבר את גיל החמישים. נכנס למועצת העיר לפני כעשור כנציג צעיר המקורב למשפחת הרבנים בן שמעון, בעל תואר שני במשפטים, ומשמש בתפקידים עירוניים שונים.

גדליהו בן שמעון (דוד זר)

יצוין כי עד לקדנציה האחרונה, מי שכיהן כיו"ר ש"ס למרות שלא היה חבר מועצה, הוא רפאל פנחסי, לשעבר מזכיר מועצת חכמי התורה. במשך כארבעים שנה כיהן פנחסי בתפקיד עד שהודח בידי הגר"ש בעדני לטובת יגאל גואטה שמונה במקומו. כעת ממתינים בש"ס לראות מי ימונה לתפקיד הנחשק.

בש"ס בני ברק לא מציגים הישגים יוצאי דופן, למעט ההקצאות שהיו תקועות שנים רבות ובקדנציה האחרונה אושרו על ידי ראש העיר חנוך זייברט, אך לבסוף נבלמו בבתי המשפט בשל אי סדרים שהתגלו בהן.

אחד התושבים אומר ל'כיכר השבת' כי "אם רוצים למנות הישג משמעותי אז הוא נעוץ דווקא בחלק מהעוזרים של חברי מועצת העיר שידועים בעזרתם הרבה לציבור".

עתה נותר לראות האם תרוענן הרשימה בבני ברק, או שיוקמו רשימות אלטרנטיביות על ידי "יחד" של אלי ישי, ומפלגתו של הרב דניאל זר, וייקחו מש"ס את המצביעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר