כרוזים מעל עזה

צה"ל מזהיר - ומאחל: "שיהיה רמדאן מבורך"

לקראת יום שישי האחרון של הרמדאן, שאף מוגדר על ידי האיראנים כ"יום אל קודס", גובר החשש מהתחדשות מהומות הדמים על גדר הגבול • צה"ל פיזר כרוזים מעניינים מעל עזה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הלווית אחד מהרוגי המהומות הקודמות. צה"ל מתריע מפני הרוגים נוספים (צילום: Rahim Khatib/Flash90 )

לפני זמן קצר (חמישי) הטיל צה"ל כרוזים ברחבי רצועת עזה, באמצעות מטוסים, המזהירים את הפלסטינים מפני התקרבות לגדר הגבול עם ישראל, פגיעה בה וניסיונות לבצע טרור כנגד כוחות הביטחון ואזרחי ישראל.

הרקע לאזהרות צה"ל, הוא יום השישי האחרון של חודש הרמדאן החל מחר, אותו מתדלקת מרחוק איראן באמצעות ארגוני הטרור בשטח כ"יום אל קודס", עליו הכריז האייתוללה חומייני כבר לפני עשרות שנים.

וכך נכתב בכרוז הצה"לי: "אל תשפוט דבר, אלא לאחר שאתה מבין אותו לאשורו - תושבי רצועת עזה, השלום עליכם, שישוב עליכם חודש רמדאן בברכה. אדם נבון, הוא אדם שלוקח בחשבון מראש את תוצאות מעשיו, ומכריע לטובת המעשה שתועלתו עולה על נזקו".

"אם תשקלו זאת בעניין ההתקרבות לגדר או חציית הגדר, תגיעו למסקנה שמעשה זה לא כדאי, ואף מזיק. לכן, למען תועלתכם, עדיף לכם שלא לקחת חלק בהפגנות האלימות על הגדר, לא לחצות אותה, ולא לתת לחמאס להפוך אתכם לכלי שרת לאינטרסים הצרים שלו".

מהומות על הגדר (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

צה"ל ממשיך ומנסה לפנות להיגיון של העזתים, אם ישנו כזה: "מאחורי אינטרסים אלה עומדת איראן השיעית, אשר שמה לה למטרה להבעיר את האזור למען האינטרסים הדתיים והעדתיים שלה. ראוי לכם שלא לאפשר לחמאס להפוך אתכם לבני ערובה בידיו, כדי שהוא ירוויח הון פוליטי על חשבון טובתם ועתידם של תושבי עזה בכלל והצעירים בפרט".

"כדי למנוע תוצאות מזיקות – אנחנו קוראים לכם לא לקחת חלק בהפגנות ובאנרכיה ולא להעמיד עצמכם בסכנה", מסתיים הכרוז החתום בידי "מפקדת צה"ל".

הכרוז שהטילו מטוסי חיל האוויר (צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר