העירייה תתכנס לדיון

שמה של מודיעין עילית יוחלף ל"איילת השחר"?

ביום שני הקרוב ידונו חברי מועצת עיריית מודיעין עילית בהצעה לשנות את שמה של העיר מ"מודיעין עילית" ל"איילת השחר", על שמו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

ביום שני הקרוב ידונו חברי מועצת עיריית מודיעין עילית בהצעה לשנות את שמה של העיר מ"מודיעין עילית" ל"איילת השחר", על שמו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

חצי שנה לאחר פטירתו של מרן ראש הישיבה זצ"ל, העיר הליטאית תדון בהצעה לשנות את שמה על שמו של ראש הישיבה, זאת לאחר שכבר נקראה על שמו עד כה קרית ישיבת 'אורחות תורה' בבני ברק – קרית איילת השחר.

גורמים בעירייה טוענים כי על פניו ההצעה צפויה להתקבל ברוב קולות במועצת העיר, אך גורמים אחרים "חשים אי נחת", כהגדרתם, "ששמותיהם של מרנן הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף טרם הונצחו בעיר".

בכדי ששינוי השם יאושר סופית, יש צורך שוועדת השמות הממשלתית תאשר את השינוי. בעבר, פסלה ועדת השמות את ההצעה לקרוא לעיר 'קריית ספר', הן משום שקריית ספר המקראית נמצאת הרחק מהאזור, ומזוהה על ידי החוקרים באזור חברון, והן משום שזו היה שמה המסחרי של החברה שבנתה את העיר. הוועדה קבעה כי שמה של העיר תקרא 'מודיעין עלית', על שם העיר הסמוכה.

בכירים בעירייה אומרים ל'כיכר השבת' כי הפעם ההצעה תתקבל, והיא בתיאום עם שר הפנים אריה דרעי. אלא שבוועדת השמות הממשלתית מכהנים עשרים ושישה נציגים, כשרק אחד מהם נחשב לנציג משרד הפנים, כך שלא ברור עד כמה החלטת דרעי לתמוך בהצעה תשפיע על הכרעת הוועדה, אם וכאשר.

לפי הערכות ועדת השמות הממשלתית ככל הנראה תפסול את ההחלטה הן בשל הסמיכות לבחירות והן מאחר ויש קיבוץ הקרוי באותו שם.

בתוך כך, יצוין כי מעמדו של גוטרמן איתן, והוא שועט בדרכו לקדנציה חמישית בראשות העיר, ללא מתנגדים.

חבר מועצת העיר מודיעין עילית נחמן ניימן (אגודת ישראל) צייץ בטוויטר: "ברוכים הבאים לעיר החדשה "איילת השחר" (מודיעין עילית לשעבר) ביום שני הקרוב בישיבת מועצת העיר נחליף את שם העיר ע"ש מרן ראש הישיבה הרה"ג ר' אהרון יהודה לייב שטיינמן זצק"ל בעל "איילת השחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר