חודש וחצי אחר האסון

המלצה לסגור את המכינה שתלמידיה טבעו

מועצת המכינות הקדם צבאיות הודיעה כי החליטה לסגור באופן זמני את מכינת בני ציון שעשרה מתלמידיה טבעו באסון השיטפון בנחל. המכינה תיפתח מחדש לאחר תהליך (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בניין המכינה לאחר האסון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כחודש וחצי אחרי אסון השיטפון בנחל צפית, שבו נספו 10 מתלמידי מכינת "בני ציון" בתל אביב, הודיעה הבוקר (חמישי) מועצת המכינות הקדם-צבאיות על המלצתה לסגור זמנית את המכינה. "המועצה רואה ערך גדול בהמשך קיומה של מכינת בני ציון כחלק ממפעל המכינות", נמסר.

"הוועד המנהל של מועצת המכינות החליט להציע למכינת בני ציון שותפות בתהליך בנייתה מחדש, בתהליך ציבורי שקוף שהמועצה היא חלק ממנו. אנו סבורים כי אין לפתוח את המכינה לפני השלמת התהליך". ממשרד החינוך נמסר כי הם "מכבדים את החלטת מועצת המכינות".

כזכור, מנהל המכינה יובל כאהן הודיע לאחר האסון על עזיבתו את התפקיד. לאחר האסון הוקם צוות חקירה מיוחד שבמסגרתו נחקרו מדריכים מהמכינה וכאהן, שנעצר יחד עם מדריך נוסף. מחקירת האסון עולה כי המדריך אביב ברדיצ'ב חשוד בהריגה וכי המנהל חשוד בגרימת מוות ברשלנות. על פי החשד, המדריך ברדיצ'ב החליט להוציא את הטיול לנחל צפית למרות ההתרעות.

במשטרה חושדים שברדיצ'ב הוא זה שארגן בפועל את הטיול. בנוסף עלה חשד לסתירות בין הגרסאות של השניים בנוגע למסלול הטיול שאושר. לאחר איסוף מכלול הראיות על ידי הצוות המיוחד שהוקם במחוז הדרומי, הוחלט בשיתוף עם הפרקליטות לשנות את העבירה המיוחסת למדריך להריגה.

מלבד חקירת המשטרה, גם מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הורה לאנשי משרדו להיערך לביקורת מערכתית בעקבות אסון השיטפון. את הביקורת יבצע צוות משולב מהחטיבה לביקורת מערכת הביטחון - שמופקדת בין השאר על משרד הביטחון, מהחטיבה לביקורת חינוך ורווחה - שמופקדת בין היתר על מערכת החינוך, וכן מהחטיבה לביקורת משרדי ממשלה ומוסדות שלטון - שמופקדת בין היתר על המשרד לביטחון הפנים וכל הגופים שכפופים לו.

ממשרדו של המבקר שפירא נמסר כי "בהתאם לצורך ישולבו בבדיקה עובדי ביקורת מיחידות נוספות במשרד המבקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר