פרשת השחיתות

הקלטות ראש העיר חדרה עוררו את החשד

על פי הדיווחים מתוך החקירה, צביקה גנדלמן נשמע בהקלטות כשהוא מזהיר את הבאים ללשכתו כי ייתכן והם מוקלטים. "תחשבו שיאח"ה נמצאים איתנו בחדר" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: דודו אזולאי, ynet ופלאש 90)

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, שנמצא במעצר בחשד לפרשת שחיתות היה זה שעורר את החשדות נגדו כאשר נשמע אומר "תשאירו טלפונים בחוץ. תחשבו שיאח"ה נמצאים איתנו בחדר".

על פי הדיווח של אלי סניור ב-ynet, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה שהציבו במהלך החקירה בלשכתו אמצעי האזנה נחשפו לאמירות דומות שלו שהגבירו את החשד כי אכן יש דברים בגו. גנדלמן נעצר בתחילת השבוע בחשד לביצוע עבירות שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים ועוד. מעצרו הוארך בשבוע.

על פי הדיווח, על מנת לזרז את החקירה קודם לבחירות המונציפאליות הקימו בלהב 433 חפ"ק בתוך משטרת חדרה. אתמול זומנו כ-40 עובדים ונותני שירותים למסירת עדות בתחנה ונראה כי עובדים רבים יגיעו בימים הקרובים.

המצלמות ואמצעי ההאזנה הוצבו על פי הדיווחים בלשכת ראש העיר, זאת בשל העובדה שבמשטרה ניסו להבין את מערכת היחסים בין גנדלמן לבין הקבלן והיזם סמי לוי, איש ש"ס לשעבר, שנחשב לדמות בעלת השפעה גדולה בעיר חדרה.

על פי הדיווחים של המשטרה, מניתוח החומרים הגולמיים של מצלמות החקירה ניתן לראות את ההסכמים הקואליציוניים שחתם גנדלמן עם נציגי הסיעות השונות, שחלקם בוצעו יחד עם עורכי דין. במשטרה מעריכים כי גנדלמן הבין במשך תקופה מסוימת כי ככל הנראה מתקיימת חקירה או בדיקה בענייני העירייה ועל כן התנהל בזהירות, על סף שיבוש החקירה.

גנדלמן דרש מאנשים מסוימים להותיר את מכשיריהם הסלולריים מחוץ ללשכתו והזהיר אותם, כי ייתכן והם מוקלטים.

עיקר החקירה מתמקדת עדיין בפרויקט בית האבות של היזם סמי לוי בשכונת גבעת אולגה. החוקרים סבורים כי לוי לא באמת רצה שיהיה במקום בית אבות ופעל בעזרת גנדלמן לשינוי התוכניות, כדי לבנות במקום בית האבות בנייה מוזלת לצעירים. מהלך זה בוצע לאור "התנגדות" של התושבים לבניית בתי האבות, ואולם במשטרה חושדים כי היה זה מהלך מתוכנן של גנדלמן וסמי לוי, לאור תמיכתו של האחרון בגנדלמן.

בשלב מסוים אף נתבקש גנדלמן להוציא מכתב שבו העירייה מבקשת להפוך את בית האבות לבתי דירות, אך בייעוץ המשפטי של העירייה עצרו את המהלך בטענה שאי אפשר לבצע זאת, אלא אם במשרד השיכון יבקשו לבצע את המהלך באמצעות מסמך רשמי.

מלבד גנדלמן, נעצרו גם הנהג שלו אלברט אפללו לו הבטיח גנדלמן שימנה אותו כעוזרו, ראש הלשכה אורלי נגר והקבלן סמי לוי, ששימש בעבר כממלא מקום ראש העיר. בית המשפט האריך בשישה ימים את מעצרה של נגר, החשודה בסיוע למתן שוחד ובסיוע לקבלת שוחד. מעצרו של לוי הוארך גם כן בשישה ימים והוא חשוד במתן שוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר