בן 27 שהוכש מנחש צפע נמצא במצב קשה

עונת הנחשים ממשיכה עם הכשה מסוכנת נוספת. גבר בן 27, אושפז בביה"ח זיו במצב קשה ולא יציב. הוא מונשם במחלקה לטיפול נמרץ, לאחר שהוכש אתמול על ידי נחש צפע (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בסיון תשע"ח | 07.06.18
נחש צפע (צילום: שאטרסטוק)

למרכז הרפואי זיו בצפת הובא גבר בן 27 מישוב בגליל העליון, לאחר שהוכש אתמול (רביעי) על ידי נחש צפע בכף ידו הימנית. מבית החולים נמסר כי הוא מטופל כעת בסרום-אנטיוונום נגד הכשה של צפע ארצישראלי, כשהוא בהכרה מעורפלת, במצב קשה ובלתי יציב ויועבר בהמשך למחלקת טיפול נמרץ להמשך טיפול תרופתי ונשימתי תומך.

הגבר, שהוכש כבר אתמול, סיפר כי נמנע מקבלת טיפול רפואי, כי לא חש כאב והנחש נראה לו קטן, אולם לפני שעה קלה החל להרגיש ברע והגיע עצמאית למרפאת קופ"ח בקריית שמונה. משם הובהל במהירות לבית החולים, כשגופו מראה תגובה קשה של הרעלה כתוצאה מהתפשטות ארס הנחש.

הבוקר (שישי) השתפר מצבו של הגבר והוא מטופל במחלקת טיפול נמרץ לב, בהכרה, במצב בינוני.

רופאי המרכז הרפואי זיו מזכירים, כי במקרה של הכשת נחש אין להשתהות יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לקבלת טיפול רפואי. הטיפול הראשוני שיש להעניק לנפגע לפני הגעת הצוות הרפואי או ההגעה למיון בבית החולים, הנו השכבת הנפגע והרגעתו.

חשוב מאוד שהאדם שהוכש יהיה רגוע ככל האפשר וימעיט בפעילות פיזית, מאחר שעלייה בקצב הדופק ובלחץ הדם מזרזים את התפשטות הארס בגוף. בנוסף, חשוב לקבע את הגפה או לכל הפחות להניח אותה בצורה שתמעיט ככל הניתן את תזוזתה.

כמו כן, חשוב ביותר לנסות ולזהות את סוג הנחש, צבעו ומאפייניו. זיהוי הנחש יסייע לרופאים בטיפול בנפגע ההכשה ובמתן האנטיוונום המתאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר