טרור העפיפונים נמשך

המהומות ליד הגדר: צה"ל ביצע ירי לעבר מכיני בלוני נפץ

אלפי מפגינים הפגינו במהלך סוף השבוע סמוך לגדר הגבול עם ישראל. דליקות רבות פרצו בעקבות השימוש בעפיפונים ובבלוני הליום אליהם הוצמדו חומרי נפץ. צה"ל ירה לעבר המכינים (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

ההפגנות ליד גדר הגבול בעזה נמשכו במהלך סוף השבוע וצה"ל ביצע ירי אזהרה באמצעות כלי טיס לעבר חולייה שעסקה בהכנת בלוני נפץ. דובר צה"ל מסר כי צה"ל רואה בחומרה את השימוש בבלוני ועפיפוני תבערה ונפץ ויפעל למניעת השימוש בהם. על פי הדיווחים, צה"ל החליט להפחית את כמויות בלוני ההליום שמופרחים לאוויר כשהם נושאים מטעני חבלה.

הפלסטינים ניסו במהלך סוף השבוע לגרום לדלקות רבות ככל האפשר. בעשרה מוקדים פרצו במהלך השבת שריפות ברחבי עוטף עזה, מרביתן באזור בארי וכיסופים. שתי דליקות נוספות פרצו באזור קיבוץ ניר עם בשל עפיפוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה.

כוחות כיבוי, רכזי ביטחון וחקלאים מהאזור השתלטו על כל מוקדי השריפות ובחסדי שמים איש לא נפגע, אולם כמו במקרים הקודמים, נזק נגרם לשדות חקלאיים וחורש טבעי בשטחים פתוחים.

אתמול (שישי) נרשם שיא חדש עם 45 שריפות ברחבי עוטף עזה. כ-60 כבאים ועשרים רכבי כיבוי פעלו לכיבוי הדליקות הרבות.

למרות ירי שבוצע אתמול לעבר עמדה צבאית בצפון העוטף והשלכות עשרות רימוני רסס ומטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל, על הקרקע ובאוויר באמצעות עפיפונים ובלונים, צה"ל לא ניסה לתקוף את יעדי חמאס.

במקביל, כוח צה"ל עצר חשוד פלסטיני שניסה לחצות את הגדר בצפון הרצועה. הוא נתפס כשברשותו קלע דוד והועבר לחקירה.

אתמול הפגינו 10,000 פלסטינים בגבול הרצועה. צלפים של צה"ל ירו לעבר מסיתים מרכזיים בשני מוקדים עיקריים - ג'באלייה שבצפון הרצועה וחאן יונס בדרומה. הפלסטינים דיווחו על ארבעה הרוגים, בהם נער בן 15 ועל 618 פצועים. מצה"ל נמסר כי "מחבלים ירו על עמדת צה"ל בצפון הרצועה, אין נפגעים. לעבר כוחות צה"ל הושלך רימון, מטען צינור וכן שוגרו עשרות עפיפוני תבערה ונפץ".

במהלך סוף השבוע הפלסטינים פנו לעצרת הכללית של האו"ם בבקשה לחקור את האירועים בעזה. כינוס חירום של העצרת שבו יצביעו על גינוי ישראל בגין "השימוש בכוח מופרז נגד פלסטינים", על אימוץ היוזמה הכוויתית לחקירת האירועים בעזה בחודשים האחרונים, ועל הצבת כוח בינלאומי ברצועה - יתקיים ביום רביעי הקרוב.

הקריאה הפלסטינית מצטרפת להצעה זהה מתחילת החודש במועצת הביטחון, שנדחתה בזכות הווטו האמריקני, אותה כינתה השגרירה ניקי היילי "חד-צדדית באופן דוחה" לאחר שלא ציינה כי חמאס הוא השולט בעזה.

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר לדיון בנוגע למצב ההומניטרי ברצועת עזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר