המאבק לסגירת מחנה יהודה

'המודיע': "מה שקורה בשוק - כפיה אנטי דתית"

עיתון 'המודיע' מקדיש את מאמר המערכת למאבק סגן השר ליצמן לסגירת מתחמי הבילוי בשוק מחנה יהודה בירושלים ומבהיר כי הנושא לא ירד מסדר היום עד אשר יתוקן (חדשות)

מחנה יהודה, ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Dario Sanchez/Flash90)

עיתון 'המודיע', בטאון הסיעה המרכזית (חסידות גור) ב'אגודת ישראל', ממשיך להוביל את הדרישה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לסגירת מתחמי הבילויים בשוק מחנה יהודה כתנאי לתמיכת החסידות במועמדים לראשות העיר ירושלים.

במאמר מערכת שמתפרסם הבוקר, תחת הכותרת: "חייבים לתקן ואפשר לתקן. צריכים רק לרצות", נכתב כי "אין דבר הגיוני יותר, פשוט יותר וברור יותר, מהדרישה החד-משמעית לסגור את מתחמי הבילוי וההסעדה, על כל תופעות השלילה המתלוות מהם, הפועלים בלילות בשוק 'מחנה יהודה' בירושלים".

המאמר מסביר כי "הדרישה הזו, משותפת למגוון רחב ביותר של תושבי העיר. החל משכנים המתגוררים בשכונות הסמוכות לשוק, שאיכות חייהם מופרת מדי לילה עם הרעש, הצחנה, המהומה וההתגודדויות; עבור לכל מי שירושלים יקרה להם, ולא מעונינים שתופעות השלילה והכיעור שמביאים מתחמים אלה, יתרחשו בלב העיר, באיזור המוקף בתי כנסת ובתי מדרש ודור צעיר המחפש 'קרבת אלוקים לי טוב'".

ליצמן בסיור בשוק מחנה יהודה בשנה שעברה (באדיבות המצלם)

העיתון מתאר כיצד הפכו חייהם של תושבי האזור לסיוט אחד מתמשך וטוען כי "לא רק שאין שמץ של כפיה דתית בדרישה להפסיק את מה שמתחולל בשוק מחנה יהודה בלילות, אלא להיפך: יש כפיה אנטי דתית במה שקורה שם".

"ולא רק כפיה אנטי-דתית, אלא כאמור מפגע תברואתי של ממש, הפוגע באיכות חייהם של רבים", נכתב במאמר בו נטען כי "חלק גדול מן הנעשה שם, הוא גם ללא רישיון ואנטי-חוקי בצורה מובהקת".

העיתון מאשים במרומז את ראש העיר הנוכחי ניר ברקת וכותב כי "קברניטי העיריה כיום, מעדיפים את צרכי הבילוי של אלה שלא מן האיזור, על פני איכות חייהם של התושבים, ועל פני חזותה של ירושלים והווייתה".

"זה לא יכול להמשך ואסור לו שיימשך, אפילו לא יום אחד נוסף", נכתב במאמר, "ולכן, יש לחזק ולעודד ולהעניק גיבוי מוחלט לדרישה החד-משמעית מראש העיר, ממנהליה ומכל גורמי האכיפה - להתנער מן האדישות והשאננות, ולנקוט יד תקיפה נגד מפרי החוק". העיתון דורש "להחזיר את שוק מחנה יהודה למה שהיה כל השנים: מקום ממכר סואן הפועל בשעות היום בדוכניו ובחנויותיו השונות; אך סגור בלילות".

העיתון מתייחס לאולטימטום של ליצמן וכותב כי "חשוב שיידעו כל המבקשים את אמונו של הציבור ותמיכתו, כי בזאת ייבחנו: האם יתחייבו להעביר את רוע הגזירה, להסיר 'מפגע רב-נפגעים מליבה של ירושלים' וישימו קץ לסיוט מתמשך, פיסית ורוחנית".

"זה הזמן וזו השעה - להציב את הנושא בראש סדר היום הציבורי ולתבוע את תיקונו", קורא העיתון לשאר הסיעות החרדיות שלא הצטרפו לדרישת ליצמן, "להבהיר לכל, שהוא לא ירד מסדר היום עד אשר יתוקן. חייבים לתקן, פיקוח נפש לתקן - ואפשר לתקן. צריכים רק לרצות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר