הישורת האחרונה של חוק הגיוס

נתניהו קיבל את הדו"ח; איווט יתעקש על סנקציות כלכליות

ראש הממשלה נתניהו מצהיר כי יפעל להגיע להסכמה רחבה סביב חוק הגיוס, אותו הוא קיבל היום. בנתיים, שר הביטחון ליברמן צפוי להתעקש על הכללת סנקציות כלכליות נגד הישיבות (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בסיון תשע"ח | 10.06.18
איזנקוט, נתניהו וליברמן (צילום: קובי גדעון, לע"מ, פלאש 90)

לקראת חוק הגיוס: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד לדו"ח של מערכת הביטחון בנושא חוק הגיוס, שהובא בפניו לאחר מכן.

נתניהו ציין כי עדיין לא קרא את הדו"ח ואינו יודע מה יש בו, אך הבהיר כי "ננסה להגיע להסכמה רחבה בקואליציה ולהביא את החוק למרות שסד הזמנים הוא צר מאוד".

המדובר בדו"ח של הוועדה המקצועית שמינה שר הביטחון אביגדור ליברמן לבדיקת הצורך בגיוס חרדים לצה"ל ולגיבוש מתווה לחוק גיוס חדש, לאחר שהחוק הקודם נפסל על-ידי בג"ץ.

בשבוע האחרון פורסמו שלל ידיעות שונות באשר למתווה המדובר שעדיין לא נחשף לציבור, כאשר חלקם טוענים כי החרדים יוכלו לקבלו בהסכמה שבשתיקה וככורח המציאות ואילו אחרים טוענים כי מדובר בכניעה מוחלטת למתווה שעלול לגרום להרס עולם התורה והישיבות.

על פי מידע שהגיע ל"כיכר השבת" נראה כי הוויכוח העיקרי כעת הינו הדרישה של חברי הוועדה המקצועית לשלב סנקציות כלכליות על הישיבות באם לא יעמדו ביעדי הגיוס שייקבעו בחוק החדש.

לדברי גורמים פוליטיים, המחלוקת הינה על הפרשנות של הנוסח הסופי, ולדבריהם באם לא תהיה דרישה חד משמעית של הנציגים החרדים שלא לאפשר כלל סנקציות כלכליות, הרי שמדובר בחוק שהוא עלול להיות רע לציבור החרדי ולעולם הישיבות.

לטענתם, ליברמן אף מוכן ללכת לבחירות ובלבד שהסנקציות הכלכליות יהיו קבועות בחוק. "על החרדים לגלות נחישות ועמידות ולא להתפשר בעניין שהינו קריטי עבור הישיבות ועולם התורה", טוענים אותם גורמים.

מנגד, גורמים חרדיים מסבירים ל"כיכר השבת" כי מדובר ברע במיעוטו, שכן גם אם בסופו של דבר יאלצו לקצץ 30 אחוזים מתקציב עולם הישיבות בשל אי עמידה ביעדי הגיוס, עדיין התקציב יהיה גדול יותר מזה שהיה בזמן לפיד.

לדבריהם, "הרי שום ישיבה לא תיתן לבחור לעזוב את לימודו בגלל קיצוץ בתקציב הכלכלי, כך שאולי מנהלי הישיבות יאלצו להתאמץ קצת יותר אבל במצב הנוכחי זה לכאורה הטוב ביותר שניתן להשיג בצילו של הבג"ץ המאיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר