ערערה על קולת עונשו

הפרקליטות לא מוותרת ללוחם מג"ב בן דרי שהורשע בהרג ערבי

פרקליטות המדינה החליטה לערער על גזר הדין שניתן ללוחם משמר הגבול שהורשע בגרימת מוות של פלסטיני במהלך הפגנות לפני כארבע שנים. פרקליטו: "מעשה שלא יעשה" (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: חוננו)

פרקליטות המדינה הגישה ערעור לבית המשפט העליון כנגד עונשו של לוחם משמר הגבול בן דרי שהורשע בגרימת מוות של נער פלסטיני במהלך הפגנות 'יום הנכבה' לפני כארבע שנים ונגזרו עליו תשעה חודשי מאסר בלבד.

בערעור טענה הפרקליטות כי: "לא נתן די ביטוי לערך של טוהר הנשק, ולפסול החמור שבעצם השימוש בנשק על ידי חייל או שוטר - בכלל, וכלפי אדם בפרט - כאשר ירי זה איננו נדרש מבחינה מבצעית".

פרקליטו, עו"ד ציון אמיר, תקף את הפרקליטות ואמר: "צריך לשאול האם מבן כל 'העוולות' שקורות בחברה שלנו, מצאה הפרקליטות דווקא לרדוף אחרי חייל לוחם ששילם מחיר יקר בשעה שהגן על גבולות הארץ".

כזכור, בן דרי הורשע בבימ"ש המחוזי בירושלים, במסגרת עסקת טיעון בה הודה בכתב אישום מתוקן, ועל פיה הצדדיים יטענו כל אחד באופן חופשי לעניין העונש. כאמור, לבסוף, גזר בית המשפט על בן דרי תשע חודשי מאסר.

בסוף השבוע, ברגע האחרון, בטרם הסתיימו 45 ימים בהם יכלה הפרקליטות לערער, הגישה כאמור הפרקליטות ערעור על העונש, מנגד גם בן דרי הגיש ערעור על חומרת העונש.

לדברי פרקליטו: "הגשת ערעור ברגע האחרון וביום האחרון, ע"י פרקליטות המדינה, היא מעשה שלא יעשה. בכלל ערעור על קולת העונש, בנסיבות האלו, מעורר תמיהה גדולה, וביחוד כאשר מדובר במעשה אשר במהותו הוא רשלנות, של לוחם שמעד בעת מילוי תפקידו.

"ההחלטה להגיש ערעור היא שערורייתית בעיני ולא פלא שבעקבות החלטות כאלו מתעוררות יוזמות חקיקה כמו של ח"כ דודי אמסלם שעניינן למנוע מהפרקליטות לערער במקרים כאלו. צריך לשאול האם מבן כל 'העוולות' שקורות בחברה שלנו, מצאה הפרקליטות דווקא לרדוף אחרי חייל לוחם ששילם מחיר יקר בשעה שהגן על גבולות הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר