"הנושרים הבאים על המצפון שלהם"

ילד שהוכה בת"ת הזמין משטרה; רבנים פנו והתלונה בוטלה

התרחשות חריגה אירעה בשבוע האחרון במושב חרדי וותיק בדרום, כשניידת משטרה הוזעקה לתלמוד תורה המקומי בידי ילד שהוכה קשות ע"י המחנך שלו. בהתערבות רבנים, הסיפור כמעט נגנז (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

בתלמוד תורה במושב חרדי בדרום, אירע בימים האחרונים מקרה חמור שזעזע את ההורים, התלמידים ואת כל בני המושב.

מהפרטים שתוארו ל"כיכר השבת" עולה לכאורה, כי מלמד וותיק באחת הכיתות הגבוהות היכה בחוזקה את אחד הילדים, לאחר שזה התנהג שלא כראוי לטעמו.

לאחר ההתרחשות המכאיבה, החליט הילד לא לשתוק, בעיקר משום שזו לא הפעם הראשונה שאדם זה המשמש כ"דמות חינוכית" לילדים, אינו שולט בעצמו ופורק את זעמו על ילדים רכים.

הוא התקשר למשטרה, הזעיק ניידת לתלמוד התורה והגיש תלונה מסודרת נגד המלמד, כדי שחוקרי המשטרה יבדקו את התנהגותו מן היסוד וימצו עמו את הדין.

אלא שהמקרה קיבל תפנית מקוממת, כאשר אל הוריו של הילד המוכה הגיעה לכאורה פנייה מכמה רבנים בכירים במושב הוותיק. הרבנים הללו, כך נודע ל"כיכר השבת", ביקשו מההורים שימהרו לבטל את התלונה, מחשש לחילול ה' ונימוקים נוספים. אלו לא עמדו בלחץ, והתלונה אכן בוטלה.

ניידת משטרה מחוץ למוסד חינוכי. אילוסטרציה (צילום: אבי מועלם, ynet)

גורמים במושב החרדי, חלקם בוגרי תלמוד התורה הוותיק, אומרים ל'כיכר השבת' בכעס: "הרב'ה הזה הוא אימת הילדים כבר הרבה שנים. הוא מרביץ להם באכזריות, תוך שהוא משמיע צעקות כאחוז טירוף".

"לא מעט מהנוער הנושר במושב, הוא 'פרי כפיו' של המלמד הזה. עד שסוף סוף היה תלמיד אחד שאזר אומץ והתלונן נגדו, גם זה נגנז עכשיו. פשוט מקומם".

לדבריהם, "עכשיו 'השור המועד' הזה ימשיך להסתובב חופשי מול הקורבנות הבאים שלו. ההרבצה הבאה היא רק ענין של זמן, ולא הרבה זמן".

"פשוט מדהים", מסיימת בכאב אם לאחד הילדים בחיידר, "איך שאותם רבנים עומדים השכם והערב ובוכים על הנערים הרבים שפורקים עול תורה ומצוות, כשלמעשה הנושרים הבאים על המצפון שלהם, בגלל שהם מונעים את מיצוי הדין עם אחד מהגורמים העיקריים לזה".

יודגש, כי פניות "כיכר השבת" אל כלל האישים המעורבים במקרה הקשה, נענו בהכחשה גורפת, כשלטענתם הדברים לא אירעו מעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר