הלוחם שירה בשגגה בחבירו ירצה שנה וחצי מאסר בפועל

הטרגדיה ביחידת דובדבן בעקבות הירי של אחד מחברי היחידה בחבירו תסתיים במאסר בפועל של שנה וחצי ללוחם שירה בשגגה בחבירו לאחר שהתותב של הנשק הוסר (חוק ומשפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שחר סטרוג ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

כך מגיע לסיומו הסיפור העצוב: לוחם דובדבן סמל נ', שנאשם בהריגת חברו ליחידה שחר סטרוג בבסיס היחידה במרץ האחרון, ירצה ככל הנראה שנה וחצי מאסר בפועל – כך סוכם באופן עקרוני בין נציגי התביעה הצבאית לבין סנגוריו של החייל במסגרת הליך גישור.

על פי הדיווח ב-ynet, בדיונים הבאים בין הצדדים ייקבעו את יתר סעיפי העונש ואת נוסח כתב האישום המתוקן. בעוד כשבוע יועלה הסיכום המלא בין הצדדים לאישורם של המגשר, הפרקליט הצבאי הראשי ובית הדין הצבאי ביפו.

בכתב האישום המקורי של הפרקליטות הצבאית נטען כי "ב-20 במרץ או במועד סמוך לכך, גרם הנאשם במעשה או במחדל אסורים למותו של אדם... במועד ובמקום האמורים בשעה 19:30 בערב עתיד היה הצוות של הנאשם ושל סטרוג לצאת לאימון. היציאה לאימון נדחתה בכחצי שעה. בשעה 19:50 לערך, במהלך הפוגה שנוצרה בלוחות הזמנים בשל דחיית היציאה לאימון, נכנס הנאשם לחדר המגורים שלו ביחידה.

"זמן קצר לאחר מכן נכנס המנוח לחדר. השניים נעמדו זה מול זה, ושלפו את אקדחיהם האישיים מסוג גלוק 19, שהיו מאופסנים בפונדות שהוצמדו לחגורת המכנסיים שלהם. אקדחו האישי של הנאשם היה טעון במחסנית ולא היה מותקן בו תותב. באקדחו של המנוח היה מותקן תותב. לאחר שהנאשם שלף את אקדחו האישי, הוא כיוון את האקדח למרכז מסת הגוף של המנוח, דרך אותו, ולחץ על ההדק. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נורה מאקדחו כדור שפגע בחזהו של המנוח וגרם למותו".

בגרסה הראשונית שמסר נ' למצ"ח הוא טען, כי "זו הייתה תאונה ולא משחק בנשק. התאמנו יחד על שליפות אקדח בחדר בבסיס, דבר שמקובל ביחידה. הוא החבר הכי טוב שלי ולא ידעתי שאני בהכנס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר