קראון הייטס: איל ההון הליטאי תרם כמיליון דולר לקעמפ חב"די

בדינר למוסדות 'אהלי תורה - אהלי מנחם' של חסידות חב"ד בקראון הייטס, התקבלה תרומה נכבדה ולא שגרתית נדבת הנגיד הליטאי הרשי פרידמן (חרדים, בעולם)

הנגיד הרשי פרידמן (צילום: מאיר פליסקין)

בשבוע שעבר נערך דינר חגיגי עבור מוסדות החינוך 'אהלי תורה - אהלי מנחם' של חסידות חב"ד בקראון הייטס, ניו יורק, בו השתתפו מאות מתושבי השכונה, בוגרי המוסדות הפזורים ברחבי העולם, ידידים ותורמים.

אורח הכבוד היה הנגיד הרשי פרידמן, שהרים תרומה של קרוב למיליון דולר למחנה הקיץ המיועד לתלמידי הישיבה. המחנה הוקם בעיר קינגסטון בהרי מדינת ניו יורק ונמשך חודשיים. במהלכו נהנים התלמידים מפעילות לימודית לצד אתגרים חווייתיים וחינוכיים. כעת, הודות לתרומתו הנדיבה של פרידמן, מחנה הקיץ ייקרא "קמפוס פרידמן".

י

לאחר דברי תודה מצד מארגני הדינר, עלה פרידמן לנאום ובין דבריו, תאר חוויות הזכורות לו ולרעייתו, כאשר הוא התחנך בילדותו בקעמפ החב"די 'גן ישראל' במונטריאול ורעייתו, רייזל, בקעמפ 'אמונה' בהרי הקטסקילס בניו יורק, ועל החשיבות שהם רואים בבנייה של עולם התורה ועולם החינוך התורני. פרידמן מסר את הערכתו למנהלי המוסד, ולחברי ההנהלה של המוסד, העושים ימים כלילות לצמיחה ופיתוח של מוסדות אלו.

בין הנואמים היה גם הגאון הרב מנחם מאיר וויסמאנדל שליט"א, רב דק"ק נייטרא בעיר מונסי, ואחד מהרבנים שנותנים את ההכשר המהודר על מפעל הבשר 'אגרי' בבעלותו של אורח הכבוד, אשר בחר להעלות על נס את פועלם של שלוחי חב"ד בכל רחבי תבל. כמי שבמסגרת הכשרות שהוא מעניק למפעלים ומוצרי מזון רבים הוא נוסע ברחבי העולם, הוא נחשף לחייהם של השלוחים ובני משפחותיהם ולפעולות הנשגבות שהם עושים. הוא הדגיש בדבריו כי מוסדות אלו הם כור ההיתוך בו מתחנכים וגדלים השלוחים, כאן הם מקבלים את כל הכלים הנדרשים על מנת לצאת לעולם הגדול, ולהפיץ בו תורה ויהדות וחסידות, ולקרב לב בני ישראל לאביהם שבשמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר