הרבנות הצבאית ערכה ערב לזכר הרב רונצקי

עצרת של חיל הרבנות הצבאית, הוקדשה ללימוד ולעיון במשנתו של תת-אלוף הרב אביחי רונצקי ז״ל, שהלך לעולמו השנה לאחר שחלה במחלה קשה (חרדים במדים)

(צילום: דובר צה"ל)

היום (ראשון), התקיימה עצרת של חיל הרבנות הצבאית, שהוקדשה ללימוד ולעיון במשנתו של תת-אלוף הרב אביחי רונצקי ז״ל, שהלך לעולמו השנה.

העצרת התקיימה בבסיס פלמחים בראשות הרב הראשי לצה"ל, תת-אלוף הרב איל קרים. בעצרת השתתפו מאות רבנים צבאיים, קציני דת ונגדי כשרות בסדיר, במילואים וקצינים ורבנים במיל׳. בעצרת לקחו חלק בני משפחתו של הרב רונצקי, ראש המטה הכללי לשעבר רא״ל (במיל׳) בני גנץ, סגן שר הביטחון, אלי בן דהן והרב הראשי לירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר. כמו כן, השתתפו מפקדים בכירים בצה"ל בעבר ובהווה.

מטרת העצרת הייתה ללמוד ממשנתו על מנת כדי ליישמה הלכה למעשה בעבודתם של הרבנים הצבאיים. הלימוד והעיון התמקד בשלושה היבטים, קווים תורנים והלכתיים, הרב הצבאי כמפקד ו"דברים טובים", שנחקקו גם על מצבתו של הרב רונצקי.

״הנקודה המרכזית של הרב רונצקי שעליה נשען הכל: איכפתיות והתעניינות בכל אדם, תוך יכולת לראות מה שלא ראו אחרים. כמשה רבינו, אבי המנהיגים, ידע גם הרב רונצקי שכוחו של מנהיג הוא ביכולת להבחין בפרטים הקטנים. הוא תמיד שם לב דווקא אליהם", אמר הרב קרים.

רב-אלוף (מיל׳) בני גנץ ראש המטה הכללי לשעבר נשא אף הוא דברים באירוע ואמר: ״מורשתו של אדם נשארת גם לאחר לכתו. הרב רונצקי ז״ל תמיד הקפיד על מחוברות גדולה למשימות המבצעיות למפקדים ולחיילים בשטח. הוא עסק במהות ובמשמעות ועל כך הערכתי הרבה אליו, אל דרכו ואל מורשתו אותה אתם ממשיכים היום".

בנו של הרב רונצקי ז״ל, משה רונצקי אמר: "נאמרו פה הרבה דברים ואני חושב שכל אחד מהיושבים פה וכל אחד שהכיר את אבא קיבל רסיס קטן או גדול שהוא יכול לקחת איתו הלאה כמו שהרב הצבאי אמר- אנחנו מסתכלים קדימה ויש לנו הרבה על מה להתנחם כי אבא עשה הרבה. אנחנו רוצים שהדרך שלו והרוח שלו ימשיכו הלאה על ידי כך שכל אחד ייקח בעצם משהו איתו הלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר