פרשת "מתחם התחנה"

בלבול במאבק על השבת; דרישה: "לכנס את הרבנים"

לצד מאבק הנציגות החרדית בעיריית ירושלים בניסיון לבטל את ההחלטה להמשיך את חילולי השבת ב'מתחם התחנה', נשמעת הטענה כי ישנה אי בהירות באשר להתנהלות הראויה בפרשה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב יצחק גולדקנופף, יו"ר וועדת הרבנים, וחבר המועצה חיים כהן (צילום: ארכיון כיכר השבת / עזרא לנדאו - מגזין 'עמי')

הקרב על השבת בירושלים: הערב הייתה אמורה להתכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין בספרא, זאת לאחר שחברי המועצה יצחק פינדרוס ויוחנן וייצמן אספו את חתימותיהם של כלל החברים החרדים, כדי לנסות לסכל את ההחלטה על פתיחת 'מתחם התחנה' בשבתות.

אלא שראש העיר ניר ברקת מסרב לכנס את הישיבה, ולטענת חברי מועצה חרדים, התנהלותו זו הינה בניגוד לנוהל התקין.

לצד זאת, חברי מועצה חרדים ששוחחו עם 'כיכר השבת', מודים כי יש בלבול בכל הקשור להצבעות בעירייה ובוועדות בפרשה זו, ולהתנהלות במאבק על סגירת המתחם.

ממראות ישיבת המועצה הקודמת בפרשה (באדיבות המצלם)

חבר מועצת העיר חיים כהן (ש"ס), שלח מכתב ליו"ר ועדת השבת בירושלים הרב יצחק גולדקנוף, בדרישה לכנס את 'ועדת הרבנים לענייני השבת' שתכריע על ההתנהגות הראויה בסוגיה הבוערת.

"לאחרונה", פותח כהן את מכתבו, "עלתה וצפה שוב סוגיית מתחם התחנה בעיר הקודש ירושלים, ואנו כנציגי ציבור הכפופים לגדולי ישראל מחויבים לדעת מהי דעתם בנושא זה".

עוד כתב כהן לגולדקנופף: "כחבר הנהלת העיר ירושלים, אשמח כי כבודו יכנס את ועדת הרבנים אשר הוסמכה על ידי גדולי ישראל מכל העדות והחוגים בכדי לדעת כיצד לנהוג".

בהמשך הצטרף חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן למכתבו של כהן, וכתב: "ראש העיר ועוזריו עובדים ללא הרף להרבות את חילול השבת בעירנו. נודע לי שהוא כעת עוצר תקציבים לחרדים, וכל מי שפונה אליו מקבל שיחת נזיפה בנושא מתחם התחנה. עולים גם שאלות בדבר הסמיכות לבחירות ושאלה אם יש במאבק כדי לפגוע בסיכויי החרדים".

"ישנם כאלה שזקוקים לגיבוי מול ברקת ומשת"פיו", כותב ויצמן לגולדקנופף, חברו לחסידות גור. "הפנייה אליך, היא בעקבות החלטת מועצת גדולי התורה לפעול ולעשות הכל על מנת לשמור את קדושת השבת".

פנייתו של כהן לגולדקנופף (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר