ימים של הכרעה

בפגישה חשאית: מתווה הגיוס החדש הוצג לחכם שלום כהן

יום לאחר שמתווה הגיוס החדש הונח על שולחנו של נתניהו, מתברר כי נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגר"ש כהן כבר נחשף אליו, ביוזמת בכיר במשרד הביטחון, והעיר את הערותיו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

חשיפה: בעוד מספר שעות (שני) יפרסם שר הביטחון אביגדור ליברמן את המלצות מתווה הגיוס שגיבשה הוועדה שהוקמה לנושא במשרד הביטחון, בצירוף הצעת חוק תואמת, כפי שפורסם ב"כיכר השבת".

ל"כיכר השבת" נודע כי בעוד ומרבית חברי הכנסת החרדים לא יודעים על תוכנו של החוק החדש, נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן כבר נחשף למסמכים המלאים.

מתברר, כי בסוף השבוע שעבר הגיע בחשאיות גורם בכיר במשרד הביטחון, המעורב בגיבוש ההמלצות והצעת החוק, אל מעונו של נשיא המועצת, והציג בפניו את עיקרי המלצות הוועדה.

במהלך הפגישה החשאית, נחשף הגר"ש למרבית ההמלצות, ואף העיר מספר הערות על הצעת החוק המוצעת, בפרט בנושא הסנקציות הכלכליות שיוטלו על עולם התורה, במידה ולא יעמדו ביעדים.

הגורם הבכיר השיב לרב, כי בשל החלטת בג"ץ, לא יהיה אפשרי להגיש הצעת חוק ריקה לחלוטין מסנקציות פעילות.

יצוין, כי הערותיו של ראש הישיבה על הצעת החוק, יטופלו ככל הנראה במהלך דיוני ועדת חוץ וביטחון שאמורה לדון בחוק, לאחר שיעבור בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

יודגש, כי הצעת החוק הובאה ככל הנראה גם בפני גדולי ישראל מיהדות התורה - דגל התורה ואגודת ישראל - מה שמסביר את ההודעה המשותפת שהוציאו אמש שתי הסיעות החרדיות ביחד עם ש"ס.

כזכור, בהודעה המשותפת נאמר: "בישיבת ראשי מפלגות שנערכה היום, עדכן ראש הממשלה כי שר הביטחון אביגדור ליברמן אמור להביא בהקדם את תזכיר חוק הגיוס לאישור היועץ המשפטי לממשלה ולהפיצו לאחר מכן".

"עם קבלתו", נמסר עוד, "יביאו הנציגים החרדיים את תזכיר החוק לשולחנם של מרנן ורבנן גדולי וחכמי התורה שליט״א, אשר הם לבדם יכריעו בנושא ויורו את הדרך בה נלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר