לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב

הנשיא והרודן חתמו על מסמך הבנות: "העולם יראה שינוי"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און סיימו את פגישתם וחתמו על מסמך הבנות משותף • טראמפ: "תהליך הפירוק מנשק גרעיני יחל מהר". קים: "העולם יראה שינוי" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן )

היסטוריה ב סינגפור: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוראיה הצפונית קים ג'ונג און חתמו הבוקר (שלישי) על מסמך הבנות היסטורי, וזה לאחר פגישות ארוכות שנמשכו מאז השעה 4:00 לפנות בוקר (שעון ישראל). הנשיא טראמפ הזמין את השליט מקוריאה לביקור בבית הלבן.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, התחייב שליט קוריאה כי לפירוז גרעיני מוחלט, ונשיא ארה"ב התחייב לספק לו ערבויות ביטחוניות.

מיד לאחר החתימה, אמר שליט קוראיה קים: "הייתה לנו פגישה היסטורית ונחתום על מסמך היסטורי. העולם יראה שינוי גדול. אני רוצה להודות לנשיא טראמפ שגרם לפגישה הזו לקרות".

זה לצד זה (צילום: טוויטר, Dan Scavino Jr, הבית הלבן)

נשיא ארה"ב טראמפ אמר: "היחסים שלנו עם קוריאה הולכים להשתנות. אנחנו רוצים לעשות משהו, פיתחנו קשר מאוד מיוחד. אנשים יתרשמו ויהיו שמחים, נטפל בבעיה מאוד מסוכנת לעולם. זה היה יותר טוב ממה שהיינו יכולים לצפות, ממה שמישהו היה יכול להעריך. זה יוביל לדברים נוספים".

לאחר החתימה (צילום: מחלקת המדינה)

טראמפ הצהיר כי: "תהליך הפירוק מנשק גרעיני בקוריאה הצפונית יחל מהר מאוד". לדבריו: ""מסמך חשוב מאוד ומקיף יחולק לעיתונאים. אנחנו מאוד מתכבדים לחתום על המסמך".

לחיצת יד ראשונה (צילום: טוויטר, Dan Scavino Jr, הבית הלבן)

כפי שדווח מוקדם יותר, הפגישה הראשונית הייתה אחד על אחד, הנשיא והשליט, לצד המתורגמים. לאחריה, יצאו השניים מהחדר הסגור ונכנסו לפגישה נוספת יחד עם שרי החוץ והיועצים הבכירים, בסיומה יצאו הצדדים לארוחת צהריים משותפת. בכניסתו לפגישה המורחבת אמר טראמפ: "אנו פותרים בעיה שהייתה בלתי אפשרית לפתירה לפני כן. אנו נצליח, זה ייעשה".

ארוחת צהרים משותפת (צילום: טוויטר, Dan Scavino Jr, הבית הלבן)

ביציאתו מהפגישה בארבע עיניים התבטא טראמפ על התקדמות השיחות, "טוב מאוד. טוב מאוד מאוד. יש לנו מערכת יחסים מצוינת".

שניות לאחר שהנשיא והרודן, שהרבו להתעמת בשנה האחרונה, נפגשו לראשונה ועשו היסטוריה, אמר טראמפ: "תהיה לנו מערכת יחסים נהדרת, אין לי ספק". קים ג'ונג און הוסיף: "לא היה קל להגיע לכאן. הדעות הקדומות ומנהגי העבר היו מכשול בדרכנו קדימה, אבל התגברנו על כולם, ואנחנו כאן היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר