סערה ברשת הגנים

העובדות צפצפו על ההנהלה וביקרו באתר "מחלל שבת"

עיריית ירושלים הוציאה את הצהרונים ליום כיף בגן החיות התנ"כי, נגדו יצאה הוועדה למען השבת, אלא שביום הכיף השתתפו גם בנות וגננות מרשת הגנים של... גולדקנופף, מזכיר הוועדה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חרדי בתנכ"י. ארכיון - למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

עיריית ירושלים הוציאה אתמול (שלישי) את ילדי צהרוני ניצנים ליום כיף בגן החיות התנ"כי. אלא שבין הרשתות שהשתתפו בטיול, נצפו גם בנות מרשתות 'בית יעקב' ו'פתחיה', שבניהולו של הרב יצחק גולדקנופף, שמשמש כמקביל גם כמזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת, שנלחמת בחילולי השבת בגן החיות הירושלמי.

כזכור, רק בשבוע שעבר פרסמה ועדת הרבנים 'הודעה לשומרי שבת', בה נכתב: "לרבים השואלים בדבר סיורים בגן החיות, הרינו להודיע כי רק 'חי כיף' (גן החיות בראשון לציון) הוצא מכלל מחללי שבת בפרהסיה ויכולים אחב"י לבקר בו".

במכתב הודגש: "לתשומת לב! גן החיות התנ"כי בירושלים נמצא בהליכים - אך טורם אושר על ידי הרבנים לבקר בו".

בטרם יצא הטיול לדרכו, הוציאה עיריית ירושלים מודעות על יום הכיף בגן חיות התנ"כי, מודעות שנתלו בעשרות גנים, בהם גם בגנים הכפופים לגולדקנופף. כשנודע לגולדקנופף על המודעות שפורסמו בגנים, הורה להוריד אותם ולאסור על הגנים לצאת לטיול.

הודעת עיריית ירושלים

'כיכר השבת' שוחח עם בכירים בעיריית ירושלים, אלו סיפרו כי מאות בנות מכל הצהרונים בירושלים פקדו את גן החיות כחלק מיום הכיף. לדבריהם, נראו בנות וגננות גם מהרשת של גולדקנופף למרות שנאסר עליהן.

גולדקנופף עצמו טוען בשיחה עם 'כיכר השבת' כי אין לו אחריות למעשה של בודדות. לדבריו, רובן לא היו שם לאחר שהבינו כי מדובר במקום מחלל שבת.

הודעת הוועדה למען השבת

לדבריו גולדקנופף: "אין לציבור החרדי אפשרות ללכת לגן החיות התנכ"י כל עוד המקום הוגדר על ידי גדולי ישראל כאתר מחלל שבת". עוד הוסיף כי "לא ייתכן שנחנך את בנינו ובנותינו להפר את הוראות מרנן ורבנן שליט"א, ע"כ ההצעה לא רלוונטית, עד שיתקנו את הדברים שהורו הרבנים לבצע, כדי למזער את חילולי השבת בגן החיות התנכ"י".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר