'אפל' תמחק אפליקציות שיפגעו בפרטיות

חברת הטכנולוגיה האמריקאית, אפל, החליטה להילחם למען פרטיות המשתמשים שלה ולחסום אפליקציות שיאספו מידע מהמשתמשים בצורה לא חוקית לצרכי מכירתו (אפליקציות)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ענקית הטכנולוגיה, אפל, מנסה בזמן האחרון להציג את עצמה כמגינת הפרטיות של משתמשיה בניגוד לענקיות אחרות דוגמת פייסבוק וגוגל שלאחרונה נחשפו כמה פעמים בוויתור על פרטיות המשתמשים.

על פי הדיווח באתר בלומברג, בשבוע שעבר ביצעה אפל שינוי שקט בכללי השימוש עבור מפתחי אפליקציות לאייפון ולאייפד. בין השאר, אפליקציות לא יוכלו עוד לאסוף מידע מסוגים מסוימים על משתמשים, ואפל אף תסיר לחלוטין מהחנות שלה אפליקציות שעושות זאת במטרה לשמור על פרטיות המשתמשים.

לפי אתר בלומברג, השינוי הראשון אוסר על מפתחי אפליקציות לאסוף מידע מהמכשיר על אנשי קשר וחברים. אפליקציות רבות נוהגות לבקש הרשאת גישה לאנשי הקשר, ואז מעלות את המידע לשרתים שלהן, ויוצרות מאגר נתונים המבוסס על החברים שלכם. זה יכול לכלול, למשל, גם את כתובות המייל ומספרי הטלפון שלהם. המידע הזה יכול להניב ליצרנית האפליקציה רווחים נאים - למשל, במכירתו או בשליחת הצעות שיווקיות. חברות עושת זאת פעמים רבות ללא ידיעת המשתמש – וגם ללא אישור מפורש מאותם אנשים שעליהם אספה את המידע.

להחלטה זו יש משמעויות מידיות - אובדן הכנסות משמעותי לחברות רבות המפתחות אפליקציות לאייפון כשחלק הארי של רווחיהן מגיע מהמידע אותו הם שואבים מהמשתמשים. עם זאת, אפל צפויה להתיר איסוף מידע כזה למטרות לגיטימיות ולא מסחריות – למשל: לאפליקציות של רשתות חברתיות, משחקים חברתיים ועוד.

השינוי השני הוא, שאפל תאסור מעתה על אפליקציות המותקנות באייפון לאסוף מידע הנוגע לאפליקציות אחרות המותקנות על המכשיר, לצורך ניתוח מידע ("אנליטיקה") או שיווק. כיום, יש אפליקציות המנטרות אלו אפליקציות אחרות מותקנות על המכשיר שלנו, כמה אנחנו משתמשים בהם וכדומה. זה משמש אותן, בין השאר, כדי לבנות פרופיל פרסומי מדויק יותר על המשתמש ולשלוח לכם פרסומות בצורה מדויקת יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר