מאתגר את חבריו

פרוש מקשיח עמדות: מתווה הגיוס החדש בניגוד לאמונתנו

סגן השר מאיר פרוש מקשיח את עמדתו נגד חוק הגיוס והסנקציות הכלכליות: "אסור להסכים לדברים שייכללו במתווה ויהיו לרועץ עתידי. הסכמה לקיצוץ בתקציב הישיבות - בניגוד לאמונתנו" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ופרוש. ארכיון (צילום: פלאש 90)

המאבק על הגיוס: סגן השר מאיר פרוש מקשיח את עמדותיו לקראת הדיונים על חוק הגיוס החדש, שהוגש על ידי הוועדה המקצועית שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן, ואומר כי הסנקציות הכלכליות הם בניגוד לאמונת הציבור החרדי.

במהלך פגישה עם אישי ציבור במשכן הכנסת התבטא פרוש: "השלטון מציע להפחית מכספי הישיבות וזאת בניגוד לאמונתו שהתורה היא המגינה ומצילה. לראשי המדינה יש זכויות על חלקם באחזקת התורה, ואולם ברור לכל כי הקיצוץ באם יהיה, לא ירתיע אותנו מלקיים את מצוות מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א כלשונם, וכאשר הם יורו לנו כך נעשה, גם במחיר של קיצוצים או אפילו אי תמיכה".

על פי הדיווח בביטאון 'שלומי אמונים', המבשר, הוסיף פרוש: "הישיבות הקדושות הינם נשמת אפו ומאור עיניו של עם ישראל וסוד קיומו, מימות אבותינו אברהם יצחק ויעקב ובמשך כל שנות גלותו לא פסקה ישיבה מעם ישראל ועל אחת כמה וכמה בארץ הקודש".

לדבריו: "לימוד התורה בהיכלי הישיבות והכוללים הינו הערובה היחידה לקיום היהדות והבטחת דור העתיד, ולכן כל איום על סנקציות אינם מן העניין, ולא ישפיעו כלל וכלל על ההכרעה כשתתקבל".

פרוש הגיב לטוענים כי צריך להסכים למתווה בשל החשש מבג"צ ואמר: "גם בגלל החשש שהבג"ץ יפסול חוקי גיוס, אסור לנו להסכים לדברים מסוכנים שייכללו במתווה ויהיו לרועץ בהתמודדויות עתידיות".

כזכור, בעיקרי המלצות הוועדה נכתב בין היתר בהקשר של יעדי גיוס: הומלץ להתבסס על שיעורי הגיוס הקיימים כנקודת מוצא, תוך קביעת שיעור גיוס התחלתי לצה"ל של 3,100 משרתים (על בסיס כ-3000 חרדים שהתגייסו לצה"ל בשנת גיוס 2017) ושיעור השתלבות התחלתי בשירות הלאומי של 600 משרתים (על בסיס כ-530 חרדים שהשתלבו בשירות הלאומי בשנת גיוס 2017).

באשר לסנקציות הכלכליות נכתב: לא תהיינה השלכות בפועל לאי השגת היעדים במהלך השנתיים הראשונות לתקופת הביניים. החל מהשנה השלישית לתיקון החוק, שיעור גיוס בפועל הנופל מ-95% מיעד הגיוס השנתי יביא לצמצום בהיקף התמיכה הכוללת בישיבות (למעט ישיבות בהן קיימים שיעורי גיוס מעל לרף מסוים). יעדי הגיוס לא ישונו במקביל לצמצום התמיכות. ההשלכות הכלכליות ייקבעו בחוק והן תגברנה ככל שלא יושגו היעדים במשך מספר שנים רצופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר