בהתבטאות ראשונה

הגר"צ פרידמן: אם החרדים היו נאבקים מזמן היינו מנצחים

הגר"צ פרידמן מרבני הפלג הירושלמי התייחס לראשונה לחוק הגיוס החדש והכריז כי לו הציבור החרדי היה מאוחד בדרך הגר"ש אויערבך היו מנצחים. "אנחנו הולכים לבתי סוהר. רק ככה נצליח" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

התבטאות נחרצת ראשונה בעניין חוק הגיוס נשמעה ביממה האחרונה מצד הנהגת הפלג הירושלמי. הגאב"ד הגאון רבי צבי פרידמן דיבר בפני קהילת האברכים ברמה ג' בבית שמש במעמד פתיחת תלמוד תורה החדש "נפש החיים", שם אמר להם כי "אנחנו לא מתייצבים, אנחנו הולכים לבתי סוהר. רק ככה נצליח. שכל אחד יכניס לעצמו בראש: אין משהו אחר. לא פוליטיקאים, ולא וועדות ולא כלום. הכל יביא לשמד ורפורמות ,רק בדרך הזאת, שום משא ומתן איתם, שום דיבורים".

עוד אמר הגר״צ פרידמן, כי "אם כל היהדות החרדית הייתה הולכת בדרך הזו של הראש ישיבה לא להתייצב ולא להכיר אותם כבר מזמן היינו מנצחים! כתוב בפרשת השבוע "ונהי בעיננו כחגבים וכן היינו בעינהם" בגלל שראינו את עצמינו כחגבים לכן גם היינו בעינהם, כל ה-70 בחורים שהלכו לכלא הם התנהגו כמו אריות לא כמו חגבים, ובצורה כזאת אם נמשיך לא יעשו לנו שום דבר".

הגר״צ פרידמן הוסיף ואמר: "היה לנו אחד בדור שהציל את הכלל. מרן הגר"ש אוירבך זצוק"ל, לא יאומן כי יסופר עד להיכן ירדו הציבור? יש גבול לקרירות! התשובה לכל זה: לא להתחשב בשום דבר, הולכים בשמחה אפילו אם זה לבית סוהר, ככה ננצח אותם ברור, אין דרך אחרת, לא מו"מ ולא כלום".

"מנסים להחדיר בחינוך כל מיני ערכים מגיל צעיר, בכל מיני תחבולות ועורמה, והרבה לא מרגישים בזה, ולא יודעים כמה זה מקלקל, יש להם כל מיני פסיכולוגים ויועצים שיודעים איך לעשות את זה, איך צריך להלחם בהם? פשוט מאוד. כל מה שהם אומרים אנחנו נעשה הפוך! אם היועצים שלהם אומרים ככה, סימן שאת זה אסור לעשות! יש להם כל מיני מפקחים ומפקחות שאומרים שזה החינוך... סימן שזה לא החינוך".

הגאב"ד הוסיף וציין, כי "אם כל היהדות החרדית היתה הולכת בדרך הזו של הראש ישיבה זצ"ל - לא להתייצב בלשכות הגיוס ולא להכיר אותם, כבר מזמן היינו מנצחים. וגם בתחום החינוך אם היו כולם הולכים בטהרת הקודש ואומרים להם שאנחנו לא נותנים כסף? אל תתנו תקציבים ואנחנו נסתדר לבד, רק מה? ונהי בעיננו כחגבים , כולם חגבים פה וכן היינו בעיניהם.. אם אתה חגב תקבל את שלך! תהיה אריה אז תראה כבר מה שיהיה, ההוא יפחד ממך! וזה התשובה! חיידר כזה! לא צריכים את הכסף שלך לא צריכים כלום, אל תעשה לי טובות, ובמסירות נפש לחנך בדרך התורה וללמד את הילדים כבר ברגע הראשון שחילוני הוא כמו גוי ולא לפחד מאף אחד, והמדינה הזאת טוב אל שלא היתה מוקמת בכלל והצבא הוא טמא ולא קדוש, ואנו לא צריכים את הכסף שלהם ולהכניס את האמונה האמיתית יג עיקרים אין עוד מלבדו שהם יתחילו אח"כ משנה וגמרא הילדים ילמדו את זה בהתלהבות בשמחה כמו שאנחנו רואים בחדרים החדשים שהוקמו אין להם דברים אחרים רק זה - הם דבקים בתורה ממש דבקות אמיתית והם יהיו היהודים של הדור הבא אחרי שכל האחרים הולכים ונופלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר