מפעלי ים המלח

אירוע חומרים מסוכנים: התושבים הסתגרו

המשטרה הכריזה על אירוע חומרים מסוכנים במפעלי ים המלח. הוחלט בהתייעצות עם גורמי ההצלה לחסום חלקים מכביש 90 ולהורות לתושבים באזור להסתגר בבתיהם (בארץ)

(צילום: ללא קרדיט)

אירוע חומרים מסוכנים מקומי במפעלי ים המלח. ברום דלף ממכל איזוטנק במפעל ברום ים המלח. צוותי כיבוי מתחנת נגב מזרחי החלו לפעול עם צוות המפעל כדי לייצב את המצב ולמנוע את התפשטות עננת הברום. לאחר כמה שעות כלל הכבישים נפתחו לתנועה, והתושבים הורשו לצאת מבתיהם. האירוע מוכל בתחום המפעל.

חשיפה נשימתית קצרת טווח לריכוזים גבוהים של ברום גזי עלולה לגרום לבעיות בדרכי הנשימה, שיעול, כאב ראש, ולפגיעה במערכת העצבים. חשיפת העור לברום עלולה לגרום לכוויות עמוקות.

עם היוודע הדליפה, בתום הערכת מצב שנערכה הוחלט על סגירת כביש 90 ממפעלי ים המלח לצומת נווה זוהר וזאת עד לסיום הטיפול באירוע ונטרול הסכנה. מאוחר יותר החליטה המשטרה על הרחבת מעגל סגירת הכבישים- כביש 90- צומת הערבה עד המפעלים וצומת צפית עד חצבה.

תושבי נאות הכיכר, נווה זוהר ועין תמר התבקשו על ידי המשטרה להסתגר בבתיהם.

במשרד להגנת הסביבה אמרו כי בשל מדידת ערכים גבוהים על גלאי גדר המפעל - במערכת שאת התקנתה דרש המשרד מהמפעל כדי למנוע סיכון לאוכלוסייה - הוחלט לפנות חקלאים מהאזור ולסגור בהוראת כוחות ההצלה את כביש 90 באזור לתנועת כלי רכב. במשרד להגנת הסביבה הדגישו כי היישובה הקרוב ביותר - נאות הכיכר - נמצא במרחק כ-7 ק"מ מהמקום (ישובי נאות הכיכר), ולכן לא מסרו הנחיות מיוחדות לתושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר